اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین هشدار داد:

افزایش بیماری کلیوی در جوانان قزوینی

خبرگزاری فارس: مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین با اشاره به افزایش 76 نفر به تعداد بیماران کلیوی این استان در سال جاری گفت: آمار بیماران کلیوی در قشر جوان رو به افزایش است.

افزایش بیماری کلیوی در جوانان قزوینی
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه اشدری ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد، بیان کرد: در 17 تا 18 سال اخیر عمر این انجمن پیوند کلیه 400 نفر در استان صورت گرفته که این کار با درصدی از کمک‌های شما مردم خیر صورت گرفته است.
وی ادامه داد: از این تعداد بیمارانی که موفق به پیوند کلیه شده‌اند 370 نفر در قید حیات هستند که از همت والای شما مردم در راستای کمک به بیماران کلیوی زیر پوشش این انجمن قدردانی می‌کنیم.
مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین اضافه کرد: همچنین در این راستا کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین نیز همکاری خوبی داشته است به طوریکه در پیوند کلیه که هزینه آن 6 میلیون تومان است یک سوم هزینه را به صورت بلاعوض به بیماران مددجوی خود پرداخت می‌کند.
وی تأکید کرد: 845 بیمار کلیوی و دیالیزی از انجمن کمک دریافت می‌کنند و از سویی نیز این انجمن درآمدی از دولت کسب نمی‌کند و در واقع مدیون کمک‌های مردمی است.
اشدری عنوان کرد: متأسفانه با وجود اینکه هر ساله بیش از 40 نفر از بیماران، پیوند می‌زنند از ابتدای سال جاری تاکنون 74 نفر به بیماران کلیوی ما اضافه شده‌اند و 54 نفر نیز با وجود دیالیز فوت کرده‌اند.
وی تصریح کرد: انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین شعبه‌ای از انجمن مرکزی ایران با مجوز رسمی از وزیر کشور است و این انجمن در سطح استان و کشور زیر نظر انجمن مرکزی فعالیت دارد و هیچ شعبه دیگری را با نام انجمن در سطح استان نداریم.
عضو شورای شهر قزوین اعلام کرد: پیشگیری بهتر از درمان است و ما آماده‌ایم با همت دانشگاه علوم پزشکی طرحی در استان صورت گیرد و مردم نیز همراهی کنند تا در بحث بیماری کلیوی یک غربالگری را داشته باشیم و قبل از اینکه فردی کلیه خود را از دست دهد، اقدام شود و پیشگیری داشته باشیم.
وی خطاب به مسئولان استان اظهار کرد: باید این هشدار را دهیم که آمار بیماران کلیوی در قشر جوان رو به صعود است و این شرایط خوب سلامت در استان نیست بنابراین از مسئولان استان و دانشگاه علوم پزشکی می‌خواهیم که در این خصوص آسیب‌شناسی کرده و علت رایج شدن بیماری کلیوی در قشر جوان بررسی و پیشگیری شود.
اشدری یادآور شد: ان‌شاءالله با حمایت مسئولان علت رشد فزاینده بیماران شناسایی شده و درصدد حل این مشکل برمی‌آیند.
وی با اشاره به ایجاد درمانگاه مخصوص بیماران صعب‌العلاج افزود: ما با کمک خیران درمانگاه خیریه امام صادق (ع) را در خیابان مولوی راه‌اندازی خواهیم کرد که ان‌شاءالله مشکلاتی اداری حل شود این درمانگاه فعالیت خود را شروع خواهد کرد که این درمانگاه به بیمارانی که بضاعت کافی ندارند و بیماران خاص کلیوی، هموفیلی و حتی سرطانی خدمات ارائه خواهد داد.
مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین به عوامل دخیل در ایجاد بیماری کلیوی اشاره کرد و توضیح داد: یکی از بیماری‌هایی که صدمه به کلیه، قلب، کبد و بینایی را به دنبال دارد، دیابت است که به راحتی می‌توان از بروز این بیماری پیشگیری کرد و هر شش ماه یکبار در این خصوص آزمایش و تست پزشکی داد.
وی گفت: فشار خون بالا عامل دیگری است که کلیه و قلب را دچار آسیب می‌کند و چاقی همراه با عوارض نیز از دیگر عوامل بروز بیماری کلیوی است.
اشدری گفت: با توجه به اهمیت سلامتی، سیاست ما در شورای شهر قزوین در سال 91 بر این است که در مساجد و پارک‌ها، پایگاه سلامت داشته و آزمایش رایگان انجام شود و افراد از میزان سلامتی خود مطلع شوند.
وی با تقدیر از کمک‌های آیت‌الله باریک‌بین رئیس هیئت امنای انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان خاطرنشان کرد: خدمت به خلق و مردم در نزد خداوند متعال بسیار ارزشمند است و خدا را شاکر هستیم که هم در شورای شهر و هم در انجمن حمایت از بیماران کلیوی در این مسیر گام برمی‌داریم و به واسطه قدم‌های خیر مردم نیز توانسته‌ایم کمک‌های خداپسندانه‌ای را به بیماران کلیوی ارائه کنیم.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول