اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرماندار اردبیل:

قاچاق سوخت به حداقل رسیده است

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: میزان قاچاق سوخت از طریق مبادی خروجی استان اردبیل به کمترین میزان و به حداقل ممکن رسیده است.

قاچاق سوخت به حداقل رسیده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه‌ای شرکت نفت و گاز اردبیل اظهار داشت: ما نه تنها در این حوزه توانسته‌ایم براساس سیاست دولت موفق عمل کنیم بلکه با اقدامات پیشگیرانه سعی شده است مصرف مواد سوختی نیز در این استان به حداقل برسد.
وی به اجرای موفق قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در کاهش و تعدیل مصرف سوخت با یک مدیریت مدبرانه و شایسته اشاره کرد و افزود: یکی از اصلی‌ترین هدفگذاری اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بهینه‌ مصرف کردن مواد سوختی بود که در سایه تدبیر درست دولتمردان و برخی از اقدامات پیشگیرانه این امر میسر شده است.
این مسئول از کاهش 23 درصدی مصرف بنزین در اردبیل خبر داد و گفت: این کاهش در حالی اتفاق افتاده است که روز به روز بر تعداد وسایط نقلیه افزوده شده و حمل و نقل رونق افزون‌تر گرفته است.
اکبری تاثیرگذاری واقعی شدن قیمت سوخت را در سفرهای مردم براساس آمارهای تابستان امسال بسیار ناچیز توصیف کرد و ادامه داد: مردم از زمان اجرای این قانون با یک مدیریت مصرف سعی کردن زندگی خود را درست و شایسته مدیریت کنند.
وی همچنین از کاهش 18 درصدی مصرف گازوئیل و 6.5 درصدی مصرف نفت سفید خبر داد و خاطرنشان کرد: در این زمینه با اقدام خوب کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از قاچاق این مواد سوختی نیز جلوگیری شده است.
فرماندار اردبیل بالاترین میزان قاچاق در اردبیل را مربوط به لوازم آرایشی اعلام کرد و بیان داشت: در کنار آن شاهد قاچاق کود شیمیایی و لوازم پزشکی بودیم که در این زمینه با اقدام به موقع و برنامه‌ریزی درست تلاش می‌کنیم در نیم سال دوم از قاچاق آنها به صورت جدی خودداری کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبری مبارزه قاطع با قاچاقچیان به ویژه عرضه کنندگان مواد نیروزا و توهم‌زا را به ویژه در قالب واحدهای صنفی و دست‌فروشی‌ها مورد تاکید قرار داد و اجرای طرح کدینگ را در این زمینه بسیار مفید و موثر دانست.
فرماندار اردبیل با تاکید بر صدور بارنامه‌های اقتصادی با سامانه ملی و الکترونیکی، تجهیز امکانات گمرک برای ردیابی و کنترل دقیق ناوگان‌های ترانزیتی با دستگاه GPRS افزود: ساماندهی امور مرزی، تشکیل گشت‌های مشترک، استقرار تیم‌های هماهنگ و عملیاتی می تواند به مقابله با قاچاق کالا در استان کمک کند.
اکبری در پایان سخنان خود به اقدامات دولت در رونق بخشی به تولیدات و ارتقای کیفیت محصولات داخلی اشاره کرد و گفت: برای مهار بیکاری، ایجاد بستر اشتغالزایی و مقابله با پدیده قاچاق حمایت از تولیدات داخلی و مقابله با کالاهای کم کیفیت خارجی ضروری می‌باشد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول