اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی خبر داد:

اجرای طرح نظام نوین خدمات درمانی با 15 هزار پزشک

خبرگزاری فارس: مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی گفت: برای اجرای طرح نظام نوین ارائه خدمات درمانی با 15 هزار پزشک عمومی کشور قرارداد داریم.

اجرای طرح نظام نوین خدمات درمانی با 15 هزار پزشک
رحمت‌الله حافظی در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به مزایای اجرای طرح «نظام نوین ارائه خدمات درمانی پزشکان عمومی» در گیلان اظهار داشت: با اجرای این طرح پرونده سلامت برای بیماران تشکیل می‌شود و دسترسی به سوابق بیماران به سهولت انجام می‌گیرد.
وی تشخیص و درمان به موقع بیماری‌ها و غربالگری بیماری‌ها را از دیگر مزایای طرح نظام نوین ذکر کرد و افزود: با اجرای این طرح میانگین سطح درآمد پزشکان افزایش می‌یابد و عدالت در توزیع منابع مالی برقرار می‌شود.
مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی بیان داشت: پرداخت سرانه به پزشکان خانواده و کاهش ارتباط مالی بین پزشکان و بیماران و نیز پرداخت پاداش برای بیماریابی، کنترل و مراقبت برخی بیماری‌های مزمن و مهم از دیگر مزایای این طرح است.
وی، افزایش سرانه پرداختی در صورت مراقبت از افراد بالای 60 سال، زیر پنج سال و مادران باردار را از دیگر مزایای طرح نظام نوین عنوان کرد.
حافظی اذعان داشت: در این طرح سرانه پرداختی به ازای سنوات کاری پزشک خانواده افزایش می‌یابد و در مناطق محروم برای هر فرد ثبت نام شده بین دو تا 20 درصد به سرانه پایه افزوده می‌شود.
به گفته وی، در اجرای این طرح هزینه خرید یک دستگاه رایانه و چاپگر به صورت وام در اختیار پزشک خانواده قرار می‌گیرد و وجه آن در مدت یک سال از محل مطالبات پزشک مسترد می‌شود.
مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی درباره شرایط عضویت در طرح پزشک خانواده خاطرنشان کرد: داشتن حداقل مدرک دکترای پزشکی عمومی با پروانه مطب معتبر، عقد قرارداد یک ساله بدون حق توکیل به غیر، دارا بودن بیمه اجتماعی و مسئولیت مدنی از جمله این شرایط است.
وی تعداد افراد ثبت نام شده به ازای هر پزشک خانواده با توجه به شرایط منطقه و تایید ستاد ارجاع استان را 2 هزار و 500 نفر اعلام کرد.
حافظی اذعان داشت: پزشکان خانواده‌ای که بیش از یک‌هزار و 500 نفر بیمه شده را ثبت نام می‌کنند باید به صورت تمام وقت در اختیار سازمان تامین اجتماعی باشند.
وی به عضویت پزشکان متخصص در طرح  نظام نوین اشاره کرد و افزود: پزشکان متخصص در صورت ثبت نام به عنوان پزشک خانواده دیگر نمی‌توانند در سطح دوم و رشته تخصصی خود کار کنند و باید به عنوان پزشک خانواده فعالیت کنند.
این مسئول، سازمان تامین اجتماعی را به عنوان بزرگ‌ترین نهاد بیمه‌گر در کشور دانست و تصریح کرد: این سازمان بیش از 32 میلیون نفر از جمعیت ایران را زیرپوشش دارد.
وی درباره وظایف پزشک خانواده اظهار داشت: پزشک خانواده پس از انجام معاینات اولیه برای هر یک از بیمه شدگان زیرپوشش خود پرونده سلامت تشکیل می‌دهد و تمام اطلاعات تشخیصی و درمانی و سوابق پزشکی آنها را در پرونده سلامت بیمه شدگان ثبت و نگهداری می‌کند.
به گفته حافظی، پزشک خانواده وظیفه حفظ و ارتقای سلامت بیمه شدگان را به عهده دارد و علاوه بر ارائه مشاوره‌های درمانی نسبت به پیگیری درمانی و ترویج و آموزش بهداشت و اصلاح شیوه زندگی بیماران اقدام می‌کند.
وی با بیان اینکه موانع اجرای طرح نظام نوین باید برداشته شود، یادآور شد: برای اجرای این پروژه نیازمند همکاری پزشکان عمومی هستیم و در راستای اجرای این طرح با 15 هزار پزشک عمومی کشور قرارداد داریم و تاکنون در گیلان بیش از 320 نفر پزشک ثبت نام کرده‌اند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول