اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی خبر داد:

اجرای طرح نظام نوین خدمات درمانی در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی از اجرای طرح نظام نوین ارائه خدمات درمانی در گیلان خبر داد.

اجرای طرح نظام نوین خدمات درمانی در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رحمت‌الله حافظی عصر امروز در جمع پزشکان عمومی و داروسازان گیلان هدف از اجرای طرح مذکور را ساماندهی درمان بیمه شدگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی کشور ذکر کرد.
وی، تشکیل پرونده الکترونیک سلامت به منظور جمع‌آوری، ثبت و نگهداری اطلاعات درمان بیمه شدگان را از دیگر اهداف طرح مذکور برشمرد و افزود: اقشار مختلف جامعه باید از اهداف این طرح آگاه شوند.
این مسئول با بیان اینکه 800 بیمارستان کشور زیر نظر وزارت بهداشت است، اذعان داشت: سازمان تامین اجتماعی کشور 70 بیمارستان و 300 درمانگاه دارد و در اجرای  طرح مذکور باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه شش ماه روی این طرح مطالعه انجام شد، ابراز داشت: در این راستا از کارشناسان خبره و انجمن‌های صنفی نیز دعوت به عمل آمد و برای اجرای این طرح اظهار رضایت کردند.
حافظی، فاز دوم این طرح را اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی عنوان کرد و افزود: مدیریت درمان در این زمینه وظایفی به عهده داشت و جلسات زیادی در این راستا برگزار شد.
وی با تصریح بر اینکه این طرح برای نخستین بار در گیلان اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: این طرح برای نخستین بار در کشور در حوزه ساماندهی درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی در گیلان اجرایی می‌شود.
وی دلیل انتخاب گیلان برای اجرای طرح مذکور را دارا بودن شاخص‌های درمانی ذکر کرد و گفت: گیلان دارای 20 شاخص برای اجرای این طرح بوده که یکی از این شاخص‌ها فرهنگ بالای آن است.
مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی کشور تعداد پزشک عمومی و متخصص، مراکز درمانی در سطح استان، میزان دسترسی مردم به پزشک و دریافتی پزشکان و ... را از جمله شاخص‌های گیلان برای اجرای طرح مذکور برشمرد.
وی رها کردن بیمار از سردرگمی بین گروه‌های پزشکی مختلف و اجرای عدالت در دسترسی بیمه‌شدگان را از دیگر اهداف اجرای طرح ارتقای سلامت عنوان کرد.
حافظی، حفظ و ارتقای جایگاه پزشکان عمومی در سلامت کشور، ورود بیمه به حوزه سلامت را از دیگر اهداف طرح ارتقای سلامت در گیلان ذکر کرد و یادآور شد: ایجاد سلامت‌نگر برای بیمه و وارد شدن بیمه به موضوع پیشگیری و بهداشت از دیگر اهداف طرح است و پزشکان می‌توانند در اجرای این طرح غربالگری کنند.
وی، با اشاره به اینکه پزشک عمومی بین 2‌ هزار تا 2 هزار و 500 نفر را می‌تواند زیرپوشش خود قرار دهد، اذعان داشت: پزشک مکلف است به بیمار پاسخگو باشد.
این مسئول خاطرنشان کرد: بیماران می‌توانند از طریق سایت تامین اجتماعی ثبت‌نام کرده و پزشک خود را انتخاب کنند و پیش‌بینی می‌شود حدود یک سال این طرح در گیلان اجرا شود و پس از برطرف شدن چالش‌های احتمالی به تدریج طبق نمره‌بندی در دیگر استان‌های کشور اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه تاکنون 320 پزشک عمومی گیلان در سایت www.darman.sso.ir نظر ثبت‌نام کرده‌اند، ابراز داشت: تنها دغدغه پزشکان درآمد آنهاست که در صورت اجرای این طرح این مشکل برطرف می‌شود.
حافظی، میانگین درآمد پزشکان عمومی را دو میلیون و 500 هزار تومان ذکر کرد و افزود: در راستای اجرای این طرح درآمد پزشکان به چهار تا پنج میلیون تومان می‌رسد که امکان افزایش این درآمد نیز وجود دارد.
وی با اذعان به اینکه طرح نظام نوین آماده عملیاتی شدن است، افزود: برای اجرای این طرح با دو نفر از هیئت مدیره تفویض اختیار شد و از ابتدای آذر ماه امسال ثبت‌نام انجام می‌شود و از ابتدای ماه آینده تیم‌های مورد نظر وارد اجرای طرح می‌شوند و در صدد اجرای این طرح در دو استان دیگر هستیم.
در این جلسه جامعه پزشکان عمومی گیلان صراحتا با اجرای طرح نظام نوین ارائه خدمات درمانی مخالفت کردند و خواستار بررسی بیشتر و کارشناسانه‌تر قبل از اجرای طرح شدند.
در این جلسه موارد مخالفت پزشکان عمومی گیلان بحث و مجادله شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول