اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرجهاد کشاورزی نور خبر داد:

آغاز مبارزه با مگس مدیترانه در باغات مرکبات نور

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نور از آغاز مبارزه با مگس مدیترانه‌ای در باغات مرکبات نور خبر داد و گفت: دو هزار و 300 تله شکار مگس مدیترانه‌ای بین بهره‌برداران توزیع می‌شود.

آغاز مبارزه با مگس مدیترانه در باغات مرکبات نور
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور،  حسین خاکپور مقدم پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی بیان داشت: با توزیع این تعداد، تله مبارزه با مگس مدیترانه‌ای میوه در سطح هزار و 127 هکتار از باغات نور انجام گرفته و بیش از 120 هزار مگس تاکنون شکار شد و دو هزار و450 کیلو میوه آسیب دیده نیز معدوم شد.
وی با اشاره به اینکه ارائه هرگونه خدمات منوط به ثبت‌نام در سامانه‌های اعلامی از سوی مسئولان است، اظهار داشت: تحویل سوخت به کشاورزان منوط به ثبت‌نام در سایت مربوطه بوده که اکنون در حال اقدام است و امسال بحث ارائه نهاده‌های کشاورزی نیز منوط به ثبت‌نام در سامانه شده است.
خاکپور مقدم گفت: در حال حاضر دو کافی نت و پنج شرکت مشاوره‌ای با همکاران اداره جهاد کشاورزی برای ثبت‌نام از کشاورزان و بهره‌برداران در سامانه‌های اعلامی فعال هستند که باید روزانه حدود 720 نفر ثبت‌نام شوند.
مدیر جهاد کشاورزی نور افزود: از مجموع 12 هزار و 800 نفر بهره‌بردار تاکنون حدود دو هزار نفر ثبت‌نام کردند که میانگین کنونی روزانه 500 نفر ثبت‌نام می‌شود.
وی فرصت ثبت‌نام را تا پایان آبان سال جاری اعلام کرد و گفت: سرعت بخشیدن به ثبت‌نام‌ها نیاز به عزم جدی و اطلاع رسانی و آگاهی دارد زیرا در مورد ثبت مشاغل هم در آینده باید اقدام شود که استان همین آمار را رصد می‌ کند.
خاکپور مقدم با تاکید مجدد بر اینکه تحویل کود و بذر به ثبت‌نام در سامانه به عنوان بهره‌بردار منوط شده از بهره‌برداران کشاورزی خواست تا نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام جدی داشته باشند که با عدم ثبت‌نام دچار مشکل نشوند.
رئیس اداره تعاون روستایی در این جلسه با بیان اینکه شرکت خدمات حمایتی تحویل کود به کشاورزان را منوط به ثبت‌نام در سامانه کرده است، اظهار داشت: این موضوع به فوت زمان منجر می‌شود و قطعا با مشکل مواجه می‌شویم.
فضل‌الله دهقان خواستار توزیع کود به کشاورزان بر اساس روال سال‌های قبل شد تا فعلا مشکل رفع شود و ثبت‌نام هم به مرور انجام شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول