اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

عضو هیئت مدیره گروه ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

نقش سیگار در ابتلا به سرطان کلیه و پروستات اثبات شد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره گروه ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با وجودی که در گذشته سیگار را در بروز سرطان کلیه و پروستات موثر نمی‌دانستند اما امروزه نقش آن را مهم دانستند.

نقش سیگار در ابتلا به سرطان کلیه و پروستات اثبات شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد یزدانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروزه به اثبات رسیده که سیگار در بروز تمام سرطان‌ها موثر است و نقش مستقیمی دارد.
وی بیان داشت: شیوع کانسر مثانه شدید به دلیل سیگار و آلودگی محیط زیست و افزایش سرطان پروستات به دلیل بالا رفتن سن متوسط جامعه یا مشاهده انواع ناهنجاری‌های سیستم اداری به ویژه در اطفال قابل لمس است.
عضو هیئت مدیره گروه ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد:  نخستین کنگره سراسری میان دوره‌ای ارولوژی به روش جدید با حضور 200 متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری از سراسر کشور از 25 تا 27 آبان ماه در اصفهان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: کنگره ارولوژی به روش جدید همیشه در تهران برگزار می‌شد، اما برای نخستین بار این کنگره در اصفهان برگزار می‌شود.
یزدانی افزود: ارائه مقاله در این کنگره به صورت سخنرانی نیست بلکه در حدود 60 تا 70 مورد بیمار که دچار مشکلات کلیوی و مجاری ادراری هستند، به منظور تبادل نظر علمی برای تشخیص و درمان بین متخصصان معرفی می‌شود.
دبیر علمی این کنگره گفت: یک کارگاه عملی نیز در روز آخر برای آموزش دوره‌های BUPC پروستات و جراحی سرطان پروستات به صورت ویدئو کلیپ برای متخصصان پخش می‌شود.
وی افزود: این متخصص جراحی کلیه و مجاری ادرار مهم‌ترین هدف از برگزاری این کنگره را تقویت وحدت صنفی جراحان سراسر کشور و بالا بردن سطح علمی متخصصان ارولوژیست کشور عنوان کرد.
یزدانی ادامه داد: از 800 متخصص ارولوژی کشور در حدود 70 نفر آنها در استان اصفهان مشغول طبابت هستند که از نظر علمی و تخصص در سطح بالایی قرار دارند.
عضو هیئت مدیره گروه ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه  این کنگره که در سه روز متوالی برگزار می‌شود، تصریح کرد: دو روز آن به صورت (case presentation) و یک روز دیگر به صورت کارگاه عملی در کلینیک اردیبهشت واقع در خیابان رودکی با روش جدید در زمینه سرطان‌های پروستات و روش نمونه‌برداری بحث و تبادل نظر می‌شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول