اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با حضور وزیر ارشاد برگزار می‌شود؛

اختتامیه جشنواره ملی قربان تا غدیر در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: هفتمین جشنواره ملی قربان تا غدیر چهارشنبه 25 آبان‌ماه در خراسان جنوبی آغاز و پنجشنبه 26 آبان ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد به کار خود پایان می‌دهد.

اختتامیه جشنواره ملی قربان تا غدیر در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی صبح امروز در جمع مسئولان استان اظهار داشت: یک‌هزار و 75 اثر به دبیرخانه جشنواره ملی قربان تا غدیر ارسال شده است که از این تعداد 111 مقاله، 350 شعر، 164 اثر گرافیکی و 450 اثر خوشنویسی بوده است.
وی از برگزاری مراسم شب شعر با حضور اساتید کشوری و افتتاح نمایشگاه آثار هنری در رشته‌های خوشنویسی و گرافیک در کنار این جشنواره خبر داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: این جشنواره با هدف وحدت‌گرایی با تأسی از عید بزرگ قربان و الگوپذیری از شخصیت و معارف امام علی(ع) برگزار می‌شود.
مطهری‌فر ادامه داد: موضوعات جشنواره قربان تا غدیر پیرامون تبیین ولایت در قربان و غدیر، سیره تحول و تطور حج در طول تاریخ، شاخصه‌های انسان کامل در فرهنگ ابراهیمی و علوی، مفاهیم نمادین پیوند قربان تا غدیر، مقام ابراهیم، مناقب علوی، حجه‌الوداع و روایت غدیر در آثار مورخان و متکلمان است.
وی خاطرنشان کرد: جشنواره قربان تا غدیر چهارشنبه 25 آبان ماه آغاز و پنجشنبه 26 آبان ماه به کار خود پایان می‌دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: در این جشنواره معاونت هنری وزارت خانه، مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد، مدیر کل هنرهای تجسمی و دبیرکل اجرایی بنیاد غدیر حضور خواهند داشت.
مطهری‌فر افزود: در این جشنواره اساتید و داوران برجسته کشوری در رشته گرافیک کورش پارسانژاد، ایرج میرزا علی خانی و مسعود نجابتی و در رشته خوشنویسی یدالله کابلی خوانساری، مهدی فلاح‌مقدم و مهدی اسماعیلی مود و همچنین در رشته شعر مهدی اکرامی‌فر، مصطفی محدثی خراسانی و پرویز بیکی حبیب‌آبادی و در رشته مقاله‌نویسی مهدی دیانی، حجت‌الاسلام و المسلمین شهاب و دکتر مدبر عزیزی حضور خواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره روز پنجشنبه 26 آبان ماه ساعت 9 صبح در محل آمفی تئاتر علامه فرزان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول