اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در حاشیه عیادت خبرنگاران از بیماران دیالیزی مطرح شد؛

بیماران دیالیزی بیرجند نیازمند کمک خیران نوع‌دوست

خبرگزاری فارس: کارشناس پرستاری بخش دیالیز بیمارستان ولی عصر بیرجند گفت: بیماران دیالیز بیرجند نیازمند کمک خیران نوع دوست استان هستند.

بیماران دیالیزی بیرجند نیازمند کمک خیران نوع‌دوست
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عبدالرضا محمدی صبح امروز در حاشیه عیادت خبرنگاران و اعضای انجمن صنفی خبرنگاران خراسان جنوبی از بخش دیالیز بیمارستان ولی عصر بیرجند اظهار داشت: بیشترین مشکل بیماران دیالیز این بخش مشکل اقتصادی است.
وی هزینه‌های زیاد رفت و آمد از شهرها و روستاهای اطراف و هزینه‌های درمان را از مشکلات بیماران دانست و افزود: بالا رفتن هزینه پیوند بیماران و رفت و آمد آنها به مرکز استان برای تشکیل پرونده از دیگر مشکلات این بیماران است.
کارشناس پرستاری بخش دیالیز بیمارستان ولی عصر بیرجند با بیان اینکه در تهران و شهرهای دیگر هزینه بیماران دیالیزی زیرپوشش بیمه قرار گرفته است، افزود: در این جا هنوز از بیماران در بحث دارو مابه التفاوت گرفته می‌شود بنابراین باید بیماران دیالیز استان مانند سایر شهرها زیر پوشش بیمه قرار گیرند.
محمدی مرکز پیوند کلیه را یکی از مهم‌ترین خواسته‌های بیماران دیالیزی استان عنوان کرد و گفت: این مرکز هزینه رفت‌ و آمد بیماران را حل می‌کند.
وی با اشاره به وجود 65 بیمار دیالیزی در مرکز استان اذعان داشت: ایجاد بانک کلیه در مرکز استان و جذب نیروی انسانی فوق تخصص در بخش کلیه و عروق می‌تواند جوابگوی بسیاری از بیماران دیالیزی استان باشد.
کارشناس پرستاری بخش دیالیز بیمارستان ولی عصر بیرجند کمبود فضا و تخت را از دیگر مشکلات بخش دیالیز بیمارستان ولی عصر بیرجند دانست و افزود: بخش دیالیز بیمارستان استاندارد نبوده و فضای موجود جوابگوی بیماران دیالیزی نیست.
محمدی کمبود دستگاه رزرو اورژانس را از دیگر مشکلات این بخش برشمرد و ادامه داد: بنابراین با این مشکلات بیماران دیالیز نیازمند کمک خیران نوع دوست هستند تا مشکلات این بخش مرتفع شود.
وی یادآور شد: امید است با اینکه کمک خیران در پیوند بیماران دیالیز بسیاری از مشکلات آنها برطرف شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول