اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاندار خراسان جنوبی:

تعلق غدیر به شیعه یک کج‌فهمی است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برگزاری جشنواره قربان تا غدیر باید گامی در راستای تبیین این واقعه بزرگ باشد، گفت: اینکه عده‌ای واقعه غدیر خم را متعلق به شیعیان می‌دانند یک نوع کج‌فهمی است.

تعلق غدیر به شیعه یک کج‌فهمی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره فرهنگی و هنری قربان تا غدیر با بیان اینکه این جشنواره در مورد دو واقعه تاریخی و ماندگار در عالم اسلام است.
وی افزود: قربان واقعه‌ای است که تبلور وحدانیت و توحید است و غدیر نیز عصاره خلقت و رسالت انبیا است که خط‌ مشی مسلمانان تا آخرین روز دنیا در این واقعه مشخص شده است.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: غدیر چکیده همه ارزش‌های الهی و توحیدی است و بدون شک ولایت فقیه حاصل تفکر ناب غدیر است.
رشید با تاکید بر برنامه‌ریزی دقیق برای برگزاری این نوع جشنواره‌ها اظهار داشت: باید خروجی این جشنواره مشخص باشد تا اهداف مورد نظر محقق شود.
وی افزود: اگر این جشنواره ر راستای ارتقای ارزش‌های الهی نقشی نداشته باشد و در راستای تقویت بنیه‌های اسلامی و رویدادهای تاریخ‌ساز نقشی نداشته باشد حتما به اهداف خود نرسیده است و باید برنامه‌ریزی‌هایی در راستای تحقق این اهداف باشد.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: ما باید تبیین درستی از این وقایع تاریخ‌ساز داشته باشیم به عنوان مثال در واقعه غدیر دین اسلام به عنوان نقطه کمال ادیان معرفی می‌شود که این مسئله باید در آثار هنری نیز تبلور داشته باشد.
رشید با اشاره به هویت فرهنگی و دینی خراسان جنوبی تصریح کرد: برگزاری این جشنواره در منطقه‌ای مانند خراسان جنوبی که سال‌ها شاهد زندگی برادران اهل سنت در کنار شیعیان در کمال آرامش است اهمیت زیادی دارد همچنین داشتن مرز مشترک این استان با افغانستان نیز از دیگر دلایل اهمیت برگزاری این جشنواره فرهنگی و هنری در این استان است.
وی با بیان اینکه مردمان خراسان جنوبی دارای سنت‌های حسنه ریشه‌دار توحیدی هستند، گفت: این سنت‌ها می‌تواند در آثار هنری هنرمندان حاضر در این جشنواره متبلور شود.
استاندار خراسان جنوبی از مسئولان خواست که دبیرخانه دائمی این جشنواره در استان خراسان جنوبی تاسیس شود تا ردیف اعتباری خاصی نیز برای جشنواره در نظر گرفته شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول