اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر عامل آبفا خراسان جنوبی خبر داد:

موفقیت آبفا در اخذ مجوز دولت برای افزایش احجام پروژه فاضلاب بیرجند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: این شرکت مجوز افزایش احجام فیزیکی پروژه­ فاضلاب بیرجند را از دولت اخذ کرد.

موفقیت آبفا در اخذ مجوز دولت برای افزایش احجام پروژه فاضلاب بیرجند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید مجتبی عراقی‌زاده صبح امروز در جمع مسئولان خراسان جنوبی در مورد کسب این موفقیت بزرگ اظهار داشت: طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر بیرجند در سال 1369 با 197 کیلومتر شبکه، 9 کیلومتر خط انتقال و 32 هزار مترمکعب تصفیه‌خانه دارای ردیف لایحه بودجه شد.
وی افزود: براساس مطالعات صورت گرفته، حجم عملیات مذکور پاسخگوی ارائه خدمات به هدف طرح (پوشش 180 هزار نفر جمعیت) نبود لذا ‌باید طول شبکه­ها به 300 کیلومتر و خط انتقال هم به 19 کیلومتر افزایش می­‌یافت.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ادامه داد: این شرکت گزارشات توجیهی خود را برای اخذ تاییدیه به شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ارائه کرد که با گذر موفقیت‌آمیز از مراحل مختلف، برای بررسی بعدی، طرح مذکور به وزارت نیرو ارسال شد.
عراقی‌زاده خاطرنشان کرد: بعد از اینکه دفاعیات لازم در مورد این طرح در وزارت نیرو انجام شد، در دی ماه سال 89 به دفتر نظارت راهبردی ریاست جمهوری ارسال شد.
وی با تاکید بر این که شرکت توانست با حضور در جلسات متعدد با دفاتر بخش معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری طرح خود را در 24 فروردین ماه سال جاری به کارگروه ستادی ماده 215 قانون برنامه پنجم توسعه ارائه کند، خاطرنشان کرد: طرح فوق با پیگیری‌های مستمر و همکاری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی جزو نخستین طرح­های مصوب کمیسیون ابلاغ شد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی یادآور شد: براساس این مصوبه انجام عملیات طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب بیرجند اصلاح شد و رقم اعتباری آن از 190 میلیارد ریال به 425 میلیارد ریال افزایش یافت.
عراقی‌زاده در مورد نتیجه تغییرات انجام شده گفت: با اقدام صورت گرفته برنامه‌های آتی شرکت در مورد توسعه شبکه­ جمع‌آوری و افزایش ظرفیت برخورداری از خدمات جمع‌آوری فاضلاب تسهیل یافته، دستیابی به اهداف کلان شرکت مقدور می­شود.
براساس فصل نهم قانون پنجم توسعه­ جمهوری اسلامی ایران که امور مربوط به بودجه و نظارت در آن تدوین و ابلاغ شده، دستگاه­های اجرایی مکلف به رعایت قوانین خاص در مورد طرح‌های تملک دارایی­های سرمایه‌ای هستند.
براساس این قانون باید برای اخذ ردیف اعتباری در لایحه­ بودجه، کلیه طرح­ها براساس گزارش توجیهی فنی، اقتصادی، مالی و زیست محیطی و رعایت پدافند غیر عامل به تایید معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری رسیده و بر اساس آن مبادله موافقت‌نامه‌های طرح­های تملک دارایی­های سرمایه‌­ای مشتمل بر اهداف طرح شامل عملیات، اعتبار مصوب، پیشرفت فیزیکی و مشخصات فنی مورد نیاز، فقط یک بار در دوران برنامه انجام پذیرد که این موافقت‌نامه برای دوران برنامه معتبر و ملاک عمل خواهد بود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول