اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی:

احیای 150 قنات در دستور کار بسیج سازندگی است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: در سال جاری احیای 150 رشته قنات در سطح روستاهای خراسان جنوبی در دستور کار بسیج سازندگی استان قرار دارد و تا کنون نیز کارنامه موفقی در این بخش داشته است.

احیای 150 قنات در دستور کار بسیج سازندگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سردار یعقوبعلی نظری عصر امروز در جمع بسیجیان شهرستان قاین با بیان اینکه دومین روز هفته بسیج به نام بسیج، سازندگی و خدمت‌رسانی نامگذاری شده است، اظهار داشت: در سال‌های اخیر پروژه‌های زیادی در قالب بسیج سازندگی در استان صورت گرفته است.
وی افزود: امروز عرصه‌های متعدد ماموریتی برای بسیجیان در جامعه میسر شده است و این به برکت همان نهالی است که امام خمینی (ره) آن را در جامعه اسلامی ما کاشتند و امروز نیز تحت عنایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری هر روز پربارتر و بالنده‌تر می‌شود.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی به اهمیت حضور بسیج در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در جامعه اسلامی ما هر جا مشکل و عقب‌ماندگی وجود داشته باشد باید گره مشکل به دست خود مردم باز شود و عصاره مردم نیز در قالب بسیج سازماندهی شده است چرا که نیروهای بسیجی افرادی معتقد و کارآمد هستند.
نظری افزود: بسیجیان خراسان جنوبی نیز در عرصه‌های دفاعی به ویژه در دفاع مقدس حضور باشکوهی داشتند و امروز نیز این بسیجیان در عرصه‌های مختلف خدمت به مردم در استان فعالیت شایان توجهی نشان می‌دهند.
وی ادامه داد: یکی از موضوعات اساسی در استان خراسان جنوبی اقلیم خشک منطقه است که سبب دشواری‌هایی برای کشاورزان شده است و چون رسالت اصلی بسیج سازندگی رفع محرومیت از مناطق محروم و روستایی است بسیجیان در استان به این موضوع ورود پیدا کرده‌اند.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر بتوانیم با حضور بسیجیان مشکل آب را در این منطقه حل کنیم در محرومیت‌زدایی و تثبیت جمعیت در روستاها گام مهمی را برداشته‌ایم که دارای اهمیت است.
نظری افزود: امروز احیای قنوات در خراسان جنوبی در دستور کار مجموعه بسیج سازندگی قرار گرفته است و در همین راستا سال گذشته 100 رشته قنات در استان توسط گروه‌های جهادی احیا شده است.
وی ادامه داد: همچنین در سال جاری نیز بحث احیای قنوات در مورد 150 رشته قنات در دستور کار بسیج سازندگی استان قرار گرفته است که امید است بتوانیم با همکاری دستگاه‌های اجرایی این اهداف را محقق کنیم.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی فعالیت گروه‌های جهادی در بخش منابع طبیعی و بیابان‌زدایی را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: با توجه به فقر این منطقه کویری در زمینه منابع طبیعی فعالیت‌های بسیج سازندگی در بخش کویرزدایی در استان قابل توجه است.
نظری به فعالیت گروه‌های جهادی در زمینه فعالیت‌های درمانی و بهداشتی اشاره کرد و گفت: سال گذشته تعداد چهار بیمارستان صحرایی در استان تشکیل شد که دو تا از این بیمارستان‌ها در روستاهای قاین مستقر بودند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول