اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی سمنان خبر داد:

فعالیت 720 هزار نفرروز‌ بسیج سازندگی در سمنان

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج سازندگی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان اعلام کرد: بسیج سازندگی بیش از 720 هزار نفرروز فعالیت را در سال جاری در استان سمنان به انجام رساند.

فعالیت 720 هزار نفرروز‌ بسیج سازندگی در سمنان
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسین شیخ‏طاهری عصر امروز در آستانه فرا رسیدن هفته بسیج در گفت‏وگو با خبرنگاران پیرامون فعالیت‌های بسیج سازندگی اظهار داشت: بسیج سازندگی به کمک اقشار متخصص مانند دانشجویی، دانش‌آموزی، بسیج طلاب، بسیج محلات، مساجد و بسیج جامعه پزشکی توانسته است بیش از 720 هزار نفر روز فعالیت را به انجام برساند.
وی ادامه داد: این فعالیت‌ها در عرصه‌های مختلف از قبیل منابع طبیعی و کشاورزی، مرمت، بهسازی و زیباسازی مدارس، برگزاری کلاس تقویتی و جبرانی و خدمات مشاوره‌ای، بهداشت و درمانی، آموزشی علمی و خدمات مشاوره‌ای، آموزش فنی و حرفه‌ای، عمران و آبادانی روستایی صورت می‌پذیرد.
شیخ‏طاهری گفت: عرصه منابع طبیعی و کشاورزی شامل دو پروژه بندهای سنگ ملاتی، بیابان‌زدایی و آبیاری و واکسیناسیون دام و طیور با یک هزار و 860 نفر روز عملیاتی شده است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان اظهار داشت: 221 مدرسه با همکاری آموزش و پرورش مرمت و بازسازی و زیباسازی و این عرصه توسط دانش‌آموزان و همکاری استادکاران آموزش و پرورش انجام شده که حدوداً 40 هزار نفر روز فعالیت در این عرصه به انجام رسیده است.
شیخ‏طاهری افزود: برگزاری کلاس تقویتی، جبرانی و خدمات مشاوره‌ای در سطح استان سمنان که حدود 5 هزار نفر دانش‌آموز از این کلاس‌ها استفاده کرده‌اند، نیز انجام شده است.
وی با بیان اینکه فعالیت‏های عرصه بهداشت و درمان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، بسیج جامعه پزشکی و بهداری سپاه استان به انجام رسیده است، خاطرنشان کرد: حدود 58 هزار نفر روز فعالیت و در غالب مداخلات سلامت و اعزام بیش از تیم پزشکی به مناطق محروم صورت پذیرفته و خدماتی شامل ویزیت رایگان، معاینه بیماران، تزریقات و پانسمان واکسیناسیون، مامایی، انواع آزمایشات، رادیولوژی‌ها و خدمات بهداشتی و فرهنگی و دارویی به روستائیان ارائه شده است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: در عرصه آموزش فنی و حرفه‌ای حدود 27 هزار نفر روز فعالیت صورت پذیرفته که شامل 33 کلاس در سطح استان است.
وی نوع آموزش‏های ارائه شده را شامل آموزش سفره‌آرایی، آموزش ICDL، معرق کاری، پرورش قارچ دکمه‌ای، ورمی کمپوسی، گیاهان دارویی، پرورش‌ گل‌های آپارتمانی،‌ دوخت مانتو و آرایش مو، قارچ، قالی‌بافی، نقاشی روی سفال، آرایش، نقاشی درجه دو، ICDL آموزشی دو، طراحی، کاربرد رایانه و اینترنت در محیط کار، آموزش ماکروویو اعلام کرد.
شیخ‏طاهری اظهار داشت: در عرصه عمران و آبادانی روستایی نیز حدود 90 گروه دانشجویی به صورت خودجوش و 85 گروه جهادی در مساجد و محلات سازماندهی و به مناطق روستایی و محروم اعزام شدند.
مسئول بسیج سازندگی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: بیش از 30 طرح در سطح روستاهای استان سمنان توسط این گروه عملیاتی شد که حدوداً 400 هزار نفر روز فعالیت در عرصه عمران و آبادانی روستایی صورت پذیرفته است.
وی اظهار داشت: فعالیت‌های عرصه خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی از قبیل اعزام اکیپ‌های حمایتی و آموزشی در روستاهای دور افتاده با همکاری جامعه زنان و بسیج طلاب و همچنین کمیته امداد امام خمینی (ره) در قالب طرح حمایت از خانواده‌های محروم و بی‌سرپرست با شعار آموزش مهارت‌های زندگی با رویکرد اخلاق دینی و مشاوره‌ای در سطح روستاهای استان انجام پذیرفته که حدود 10 هزار نفر روز فعالیت انجام شده است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: حدود 90 هزار نفر از جوانان بین سنین 16 تا 30 سال در عرصه‌های فعالیتی مانند آموزش و پیشگیری از مواد مخدر، فعالیت‌های زیست محیطی، اشتغال دائم و موقت به‏کارگیری شده‌اند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول