اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون وزیر علوم؛

4 پروژه عمرانی و آموزشی دانشگاه سمنان بهره‏برداری شد

خبرگزاری فارس: چهار پروژه عمرانی و آموزشی دانشگاه سمنان با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بهره‏برداری شد.

4 پروژه عمرانی و آموزشی دانشگاه سمنان بهره‏برداری شد
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، بعد از ظهر امروز با برگزاری مراسمی در  دانشگاه سمنان، پروژه‏های دانشکده شیمی، آزمایشگاه پیشرفته موتور، رستوران و یک شعبه بانکی این دانشگاه با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، استاندار سمنان و سایر مسئولان استانی به بهره‏برداری رسید.
رئیس دانشگاه سمنان در مراسم بهره‏برداری از این پروژه‏ها اظهار داشت: برای اجرای این پروژه‏ها بیش از 26 میلیارد و 600 میلیون ریال از اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.
علی خیرالدین اضافه کرد: ساختمان دانشکده شیمی دانشگاه سمنان با زیربنای 3 هزار و 315 مترمربع و هزینه 18 میلیارد ریال احداث شده است.
وی ادامه داد: تمام هزینه‏های این پروژه از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه سمنان و ردیف متمرکز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تامین شده است.
رئیس دانشگاه سمنان تصریح کرد: این دانشکده با 472 دانشجو در دوره‏های کارشناسی، کارشناسی‏ارشد و دکترا با 10 عضو هیئت علمی ثابت فعالیت دارد.
وی گفت: آزمایشگاه پیشرفته تست موتور نیز با هدف ایجاد آزمایشگاه پیشرفته برای تست موتورهای خودرو با زیربنای 300 مترمربع و هزینه 2 میلیارد و 800 میلیون ریال احداث و تجهیز شده است.
خیرالدین گفت: انجام تحقیقات کاربردی و تست عملکرد بررسی موتورهای احتراقی، اندازه‏گیری قدرت گشتاور و مصرف سوخت موتور در سرعت‏های مختلف و برای تاثیر سوخت مصرفی بر روی قدرت و گشتاور موتور از جمله آزمون‏های قابل اجرا در این آزمایشگاه است.
وی افزود: یک شعبه بانکی نیز با زیربنای 345 مترمربع و هزینه 3 میلیارد و 800 میلیون ریال در دانشگاه سمنان احداث شده است.
رئیس دانشگاه سمنان ادامه داد: رستوران آزاد دانشگاه سمنان نیز با زیربنای 315 مترمربع و اعتبار 2 میلیارد ریال تجهیز و تامین مالی شده است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول