اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک تاریخ‎نگار گلستانی:

حق شهدای 5 آذر گرگان ادا نشده است‌

خبرگزاری فارس: یک تاریخ‎نگار گلستانی گفت: واقعه پنج آذر گرگان مورد کم توجهی مسئولان کشوری و استانی قرار گرفته‎است و حق شهدای پنج آذر ادا نشده است.

حق شهدای 5 آذر گرگان ادا نشده است‌
غلامرضا خارکوهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به علت عدم انعکاس مناسب واقعه پنج آذر اظهار داشت: این واقعه در زمانی اتفاق افتاد که مطبوعات کشور در حال اعتصاب به سر می‌بردند زمانی بود که خبرنگاران اعتصاب 61 روزه خود در اعتراض به سیاست‎ها رژیم شاه شروع کرده بودند و نشریات اصلی کشور خاصه روزنامه‎ها معروف اطلاعات و کیهان تعطیل بوده‎اند و این یکی از دلایلی شد تا  خبر این واقعه دردناک آن ایام انعکاس کشوری پیدا نکرد.
وی تصریح کرد: آن مقداری هم که منعکس شد از طریق بچه‎های انقلابی از جمله علمای گرگان و در همان ایام و نامه‎ای آیت‌الله شیرازی در مشهد فرستادند و جریان این واقعه را تشریح کردند و یا به صورت تلفنی موضوع واقعه به برخی از کشور‎ها منعکس شد.
وی افزود: در اطاعیه‎ها و نشریات انقلابیون کشورها نیز در آن زمان به مقدار کمی در همان ایام این موضوع منعکس شد ولی عظمت این واقع و جنایت آن روز بزرگ‌تر از آن بود که با این مقدار انعکاس پوشش داده شود حق حماسه‌آفرینان پنج آذر گرگان حق شهدا و مجروعان آن زمان نه در همان در درون انقلاب و نه بعد از انقلاب آن طور که شایسته است، ادا نشده است.
خارکوهی یکی دیگر از دلایل  اینکه این واقع انعکاس کمی پیدا کرده کوتاهی بزرگان انقلاب در گرگان دانست و اذعان داشت: مسئولان باید به هر طریق ممکن در همان روزهای انقلاب موضوع را در سراسر کشور منعکس می‎کردند هم از طریق نامه‌نگاری و هم به صورت تلگراف و یا انتشار اطلاعیه و هم چاپ نشریات مخفیانه با این موضوع به مسئولان در قم، تهران، اصفهان، مشهد و شخص حضرت امام(ره) در پاریس منعکس می‎کردند که در این صورت آن بزرگوار نیز پیام می‌فرستادند و انعکاس کشوری و جهانی واقع پنج آذر گرگان بیشتر می‌شد و حتی لازم بود بچه‎های انقلابی گرگان این موضوع را به رسانه‎ها مخصوصا رادیوهای خارجی کشور منعکس می‎کردند.
این تاریخ‌نگار گلستانی خاطرنشان کرد: خفقان شدیدی که ماموران رژیم مخصوصا ماموران شهربانی در گرگان ایجاد کرده بودند که حتی از تشیع جنازه شهدا و برگزاری مراسم ترحیم جلوگیری کردند و بی‎رحمانه مردم را مورد ضرب و شتم قرار می‎دادند و یا به گلوله می‎بستند.
مخصوصا افسرانی مثل سرگرد سلیمی‎زاده در شهربانی گرگان و اینها همگی نشانگر ظلم و ستم طاغوتیان و عظمت حرکت گلستانی‎ها در برابر این ظلم است.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول