اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

روحانیون در باب دینداری مردم رسالت سنگینی دارند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: روحانیون از باب تبلیغ چهره واقعی دین و تقویت دینداری مردم نقش اساسی و رسالتی سنگین برعهده دارند.

روحانیون در باب دینداری مردم رسالت سنگینی دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی پیش از ظهر امروز در همایش علما، روحانیون و فضلای اردبیل و شهرهای همجوار اظهار داشت: سفره عظیمی که به عنوان سفره معرفت، شناخت و باورهای دینی گشوده شده است باید استفاده بهینه و بهره‌برداری صحیح از آن انجام شود و علما قدر این ایام را برای به نمایش گذاشتن چهره دین راستین رسول‌الله نشان دهند.
وی تصریح کرد: ما باید نظری بر فعالیت‌ها و اقدامات خود داشته باشیم که در برابر عظمت قیام امام حسین(ع) و عشق پاک و طاهر او در صیانت و حراست از آموزه‌های دین چه کار کرده‌ایم و باید به کدام سمت حرکت کنیم.
نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری برخی از آسیب‌های عزاداری ماه محرم را یادآور شد و بیان داشت: علما نقش اساسی و وظیفه سنگین در برطرف کردن این آسیب‌ها دارند چراکه با حقیقت‌گوئی و تبیین واقعی ارزش‌‌ها می‌توانند برخی از خرافات و بدعت‌ها را از چهره دین بزدایند.
عاملی سنگینی وظیفه و مسئولیت علما و ضرورت آسیب‌شناسی در عزاداری را بیان داشت و گفت: انتظار جدی از علما این است که سنگینی رسالت تبلیغ و انتقال ارزش‌های اسلام را به عموم جامعه بدانند تا مبادا در این حوزه بهانه‌ای به دست دشمن بیفتد تا برعلیه اسلام و ارزش‌های ما از آن سوء استفاده کرده و تبلیغ کنند.
وی وهابیت و بهائیت را دشمن اصلی شیعه و مکتب امام حسین(ع) برشمرد و اضافه کرد: صاحبان اصلی این اندیشه پلید عده‌ای نوکر صفت را به خدمت گرفته‌اند تا از کوچکترین آسیب‌ها و انحرافات شیعیان در باب عزاداری عکس و فیلم و تصاویر تهیه کنند تا با پخش آن به دنیا اعلام کنند که شیعه از عقلانیت دور شده است در حالی که عزاداران و بالاتر از آن عملی ما نباید با تبلیغ درست اجازه دهند که دشمن از این روزنه به نفع مطامع خود استفاده کند.
امام جمعه اردبیل بیان چهره راستین دین را از زبان علما شیرین، رسا، گیرا و تاثیرگذار توصیف کرد و بیان داشت: علما در سنگر تبلیغ دین به ویژه در ماه محرم اساسی‌ترین وظیفه و رسالت روشنگری و شبهه‌زدایی را دارند و نباید نسبت به مقام و معرفت ارزشی‌ امام حسین(ع) در بیان واقعی حقایق کربلا اهمال کنند و یا به زیاده‌گوئی مبتلا شوند.
عاملی با قدردانی از حضور آیت‌الله محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان و عضو مجلس خبرگان رهبری به خاطر تاثیر نفس و مقام ارزشمند در تبیین واقعیت‌های دین اسلام اظهار داشت: ما در آستانه ماه محرم با دعوت از این شخصیت ارزشمند سعی کردیم تا از دیدگاه‌های این روحانی ارزشمند و با نفس تاثیرگذار استفاده کنیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول