اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دماوند تاکید کرد:

تنظیم بودجه سال جاری بر پایه قابلیت‏های گردشگری

خبرگزاری فارس: شهردار دماوند گفت: در آستانه انعقاد بسته اعتباری و تنظیم بودجه سال جاری شهرداری دماوند، تاکید بر قابلیت‏های گرشگری و جذب توریسم مدنظر خواهد بود.

تنظیم بودجه سال جاری بر پایه قابلیت‏های گردشگری
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مرتضی همتی عصر امروز در نشستی خبری که با حضور اصحاب رسانه‏های گروهی شرق استان تهران در محل سالن کنفرانس‏های شهرداری دماوند برگزار شد، اظهار داشت: طبق برنامه‏ریزی‏های موجود در شهرداری دماوند امید است تا طرح‏های مرتبط با توان بالقوه گردشگری این شهر تحقق یابد.
وی ادامه داد: از سوی دیگر، بودجه 91 باید بر اساس برنامه‏ریزی‏های مدون بودجه سال گذشته را نیز پوشش دهد.
همتی گردشگری را مهم‏ترین ویژگی دماوند خواند و افزود: دماوند مرکز گردشگری قابل توجهی در 50 کیلومتری مرکز کشور است که اگر بازتعریف صحیح و هدف‏گیری درستی در خصوص آن صورت گیرد، توان نجات دماوند از شرایط امروز وجود خواهد داشت.
شهردار دماوند ادامه داد: از این رو، در شش ماه گذشته، مدیریت جدید شهری در دماوند بیش از انجام وظایف ذاتی در حوزه امور عمرانی به دنبال تبیین قابلیت‏های گردشگری این شهر به مدیران موثر فرادستی شهرستانی بود.
وی تصریح کرد: شهرداری دماوند بر آن است تا در سایه این کارکرد، توان مالی و رونق اقتصادی را به شهر و شهروندان این دیار بازگرداند.
همتی ساخت شهری آباد را مستلزم وجود مردمانی با شرایط مالی مناسب خواند و افزود: برای ایجاد شهری آباد ابتدا باید شرایط اقتصادی اهالی آن‏ را ارتقا بخشید.
شهردار دماوند قوانین موجود در خصوص شهرداری‏ها را نیازمند بازنگری خواند و گفت: پارلمان محلی بودن شوراهای اسلامی شهر جهت اداره امور شهروندان مستلزم بازنگری در قوانین موجود پیرامون تخصیص منابع مالیات محلی به شهرداری‏هاست.
وی ادامه داد: این امر، مبحثی بوده که خوشبختانه در سازمان شهرداری‏های کشور در حال بررسی است.
همتی با اشاره به طرح واگذاری یادمان شیخ شبلی به شهرداری دماوند اظهار داشت: در هفته‏های گذشته مجموعه گردشگری برج یادمان شیخ شبلی در آیینی باشکوه به شهرداری دماوند واگذار شد.
شهردار دماوند تصریح کرد: تحقق این مهم که در سایه تعاملی مناسب و تفاهم‏نامه‏ای دوستانه بین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران و شهرداری دماوند صورت گرفت، مصداقی از ضرورت و قابلیت‏های جایگزینی درآمدهای استحصالی از امور گردشگری بر اعتبارات قائم بر ساخت و ساز شمرده می‏شود.
وی در خصوص واگذاری و تولیت شهرداری دماوند بر دیگر فضاهای گردشگری این خطه به منظور ارتقای سطح خدمات به مردم اظهار امیدواری کرد.
همتی با یادآوری استقرار دماوند در ردیف سه شهر نمونه گردشگری کشور گفت: دماوند به اتفاق سه شهر دیگر در ردیف شهرهای نمونه گردشگری کشور قرار دارد.
شهردار دماوند تصریح کرد: وجود چنین قابلیت‏های بارزی در حوزه توریسم به همراه برنامه‏ریز‏ی‏های هدفمند موجبات توسعه اقتصادی و اجتماعی این خطه را فراهم خواهد آورد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول