اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط بسیج سازندگی صورت گرفت؛

اعزام 270 تیم پزشکی بسیجی به نقاط محروم کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد از اعزام 270 تیم پزشکی بسیجی به نقاط محروم این استان در سال جاری خبر داد.

اعزام 270 تیم پزشکی بسیجی به نقاط محروم کهگیلویه و بویراحمد
رحیم نیکجومقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به خدمات این نهاد در زمینه‌های مختلف اظهار کرد: احداث 11 رشته کانال آبیاری کشاورزی به طول حدود چهار هزار و 800 متر، احداث، مرمت و تکمیل حدود 35 مسجد، حسینیه و امامزاده با اعتبار با حدود 9 میلیارد ریال و احداث چهار باب خانه بهداشت با زیربنای 350 مترمربع با اعتباری افزون بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال بخشی از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که توسط بسیج سازندگی اجرا شده است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سال گذشته و نیمه اول سال جاری بذرکاری و بته‌کاری در حدود 400 هکتار از اراضی منابع طبیعی و آبخیز‌داری با مصالح سنگ و ملات به مقدار هزار و 500 مترمکعب با اعتبار 450 میلیون ریال، احداث یک دهانه پل به طول 8 متر و دهانه چهار متر بین روستایی در چاهن زیلایی با اعتبار 250 میلیون ریال و مرمت 10 باب گلزار شهدا (35 مزار در مجموع) با اعتباری افزون بر یک میلیارد و 100 میلیون ریال از دیگر پروژه‌های احداثی توسط سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح استان بوده است.
وی به فعالیت‌های فرهنگی در طرح اردوهای هجرت اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی علاوه بر عرصه‌های عمرانی در عرصه‌های مختلف آموزشی، پزشکی و بهداشتی، کشاورزی و منابع طبیعی نیز فعالیت‌های چشمگیری داشته و در قالب طرح اردوهای هجرت سه با استفاده از نیرو و نشاط دانشجویان و دانش‌آموزان در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت گام‌های خوبی برداشته است.
نیکجو‌مقدم به طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان در سال جاری اشاره و عنوان کرد: از مهم‌ترین دستاوردهای این طرح می‌توان به غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در ایام تابستان، آشنایی با فرهنگ کار، تلاش برای حفظ سرمایه‌ها و اموال عمومی و مسئولیت‌پذیری و ارتقای سطح دانش و مهارت دانش‌آموزان و هدایت استعدادها و توانمندی‌های جوانان به سوی کار و تلاش سازنده اشاره کرد.
وی بیان کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه منابع طبیعی در توسعه کشور و در راستای ترویج فرهنگ منابع طبیعی، با همکاری جهاد کشاورزی و منابع طبیعی این استان در عرصه منابع طبیعی و کشاورزی 29 هزار و 800 نفر‌روز و در طرح اردوهای جهادی مساجد و محلات نیز  15 هزار و 300 نفر‌روز کار صورت گرفته است.
‌انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول