اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبر داد:

آغاز به کار 500 پروژه بسیج سازندگی در سال جاری

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی از آغاز به کار حجم 500 پروژه در مجموعه بسیج سازندگی در سطح استان در سال 90 خبر داد و گفت: این تعداد پروژه با اعتباری معادل 6 میلیارد و 300 میلیون تومان در حال اجرا است.

آغاز به کار 500 پروژه بسیج سازندگی در سال جاری
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد زهرایی سه‌شنبه‌شب در مراسم افتتاح سالن چند منظوره ولایت در شهرستان قاین که جزو پروژه‌های بسیج سازندگی خراسان جنوبی است، اظهار داشت: پروژه‌هایی که در سال جاری توسط این مجموعه آغاز شده است شامل خانه عالم، گلزار شهدا، قنات، استخر ذخیره آب، خانه بهداشت، تعمیر و مرمت مساجد، ساخت پایگاه مقاومت بسیج و تعمیر و مرمت مدارس است.
وی به عملکرد این مجموعه در سال 89 نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تعداد 392 پروژه عمرانی در مجموعه بسیج سازندگی در سطح روستاهای محروم استان انجام شده است که با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 200 میلیون تومان از محل اعتبارات تملک و دارایی و خشکسالی در استان به اتمام رسیده است.
سرپرست سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی به مشخصات فیزیکی سالن چند منظوره افتتاح شده در شهرستان قاینات اشاره کرد و اظهار داشت: سالن چند منظوره فرهنگی و ورزشی ولایت شهرستان قاینات یک‌هزار و 400 مترمربع زیربنا دارد و دارای سالن چند منظوره برای ورزش‌های توپی، رزمی و بخش اداری است.
زهرایی ادامه داد: این مجموعه علاوه بر کاربری ورزشی و فرهنگی برای استفاده در زمان حوادث غیرمترقبه نیز پیش‌بینی شده است.
وی به اعتبار این پروژه نیز اشاره کرد و گفت: 450 میلیون تومان اعتبار هزینه‌کرد برای ساخت این سالن بوده است که از این مبلغ 150 میلیون تومان توسط بسیج و 300 میلیون تومان نیز توسط مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی برای این پروژه تامین اعتبار شده است.
سرپرست سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی از دست احیا بودن 100 رشته قنات توسط جهادگران بسیج سازندگی در سطح استان خبر داد و افزود: از این تعداد 300 رشته قنات آماده بهره‌برداری است که عملیات اجرا شده شامل سرشکاف، کول‌گذاری، شفته‌ریزی و بغل‌بری است.
زهرایی افزود: همچنین ما در حال حاضر ساخت 19 خانه عالم را آغاز کرده‌ایم که تعداد 11 خانه عالم در حال حاضر آماده افتتاح است.
وی از بهره‌برداری از 27 پایگاه مقاومت بسیج در سطح استان در غالب بسیج سازندگی خبر داد و گفت: 10 پایگاه بسیج دیگر نیز توسط این مجموعه در دست ساخت است.
سرپرست سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین برای 2 هزار و 193 هکتار از اراضی استان نیز توسط بسیج سازندگی عملیات بهبود و اصلاح مراتع صورت گرفته است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول