اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

خرافه‌زدایی از اهداف برگزاری نمایشگاه فرهنگ عاشورایی است

خبرگزاری فارس: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: خرافه‌زدایی از اهداف برگزاری نمایشگاه فرهنگ عاشورایی است.

خرافه‌زدایی از اهداف برگزاری نمایشگاه فرهنگ عاشورایی است
حجت‌الاسلام علی دشتکی امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه تبلیغ و ترویج اهداف عاشورا است.
وی تلفیق تبلیغات سنتی و مدرن را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: خاص‌گرایی همراه با عام‌گرایی نیز از اهدافی است که در راستای برگزاری این نمایشگاه دنبال می‌شود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه پیشگیری از انحراف و خرافه را نیز از اهداف برگزاری نمایشگاه فرهنگ عاشورایی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در برخی از عزاداری‌ها خرافه وجود دارد، که آگاهی دادن به افراد در این زمینه اهمیت بسیاری دارد.
وی با بیان اینکه استان زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی شناخته شده و در زمینه فعالیت‌های مذهبی اقدامات بسیاری را انجام می‌دهد، ادامه داد: این امر به علت ولایت‌مداری و علاقه خاص مردم زنجان به ائمه معصومان (ع) است.
حجت‌الاسلام دشتکی با اشاره به عزاداری‌های باشکوه مردم زنجان برای ائمه معصومان (ع) در مناسبت‌های مختلف به ویژه در ایام ماه محرم و صفر یادآور شد: مردم زنجان همواره دوستدار اهل بیت بوده و همیشه در صحنه پیروی از اهل بیت پیشرو هستند.
وی با بیان اینکه عزاداری مردم زنجان برای اهل بیت به عنوان الگو برای سایر شهرها است، افزود: مردم زنجان همیشه پیرو اهل بیت و رهبری هستند و بارها این ولایت‌مداری خود را به اثبات رسانده‌‌اند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه ترویج فرهنگ ولایی و عاشورایی یادآور شد: مسئولان استان زنجان در راستای عمل به فرامین رهبری در این زمینه اقدامات بسیاری را انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه نمایشگاه فرهنگ عاشورایی از روز دوم ماه محرم آغاز به کار کرده است، ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه تا روز هفتم ماه محرم ادامه پیدا می‌کند.
حجت‌الاسلام دشتکی با بیان اینکه این نمایشگاه امسال به صورت بین‌المللی در استان زنجان در حال برگزاری است، اضافه کرد: در این دوره از برگزاری نمایشگاه 22 کشور از جهان اسلام حضور دارند.
وی با مثبت ارزیابی کردن حضور کشورهای مختلف در این نمایشگاه یادآور شد: این کشورها به عنوان نماینده بوده و یکی از آثار مثبت نمایشگاه فرهنگ عاشورایی این است که کشورهای حاضر به انتقال فرهنگ عاشورایی در بین سایر کشورها پرداخته و همین امر موجب فراگیری هر چه بیشتر این فرهنگ در بین جوامع مختلف می‌شود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان تبیین موضوع مهدویت و پیشگیری از القائات و انحرافات را از دیگر اهداف نمایشگاه فرهنگ عاشورایی عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه تلاش شده که هر چه بیشتر به این موضوعات پرداخته شود.
وی با اشاره به اینکه غرفه‌های بسیار مختلفی در این نمایشگاه وجود دارد، ادامه داد: غرفه کودکان و غرفه بانوان از جمله غرفه‌هایی است که در این نمایشگاه ویژه این گروه‌ها تعبیه شده است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول