اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون محقق شد؛

کشف بیش از 7 تن انواع مواد مخدر در نهبندان

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی نهبندان از کشف و ضبط بیش از 7 تن انواع مواد مخدر در این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

کشف بیش از 7 تن انواع مواد مخدر در نهبندان
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، غلامحسین پارسا صبح امروز در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نهبندان ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: مباحث فرهنگی و مقابله‌ای در برابر معضل اعتیاد و مواد مخدر در دستور کار این شورا قرار دارد.
وی منشأ بسیاری از انحرافات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه را اعتیاد و مواد مخدر دانست و تصریح کرد: نیروی انتظامی تاکنون طبق وظیفه ذاتی خویش در برابر این معضل خانمان‌سوز اقدامات مقابله‌ای و فرهنگی را انجام داده است.
فرمانده نیروی انتظامی نهبندان از کشف و ضبط بیش از 7 تن انواع مواد مخدر در این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: در مجموع تعداد 655 نفر متهم در راستای کشف این میزان مواد مخدر دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شدند.
پارسا با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون تعداد 24 باند قاچاق مواد مخدر در سطح شهرستان متلاشی شدند، ادامه داد: در پی کشف این میزان مواد مخدر تعداد 471 پرونده به مقامات قضایی ارسال شده است.
وی اعتیاد را یک جریان سازمان یافته و یکی از توطئه‌های جنگ نرم دشمن عنوان کرد و گفت: امروز دشمن از راه اشاعه و ترویج مواد مخدر در سطح کشور و بین مردم به ویژه نسل جوان درصدد فروپاشی نظام و جامعه است.
فرمانده نیروی انتظامی نهبندان یادآور شد: دشمن در گذشته مواد مخدر سنتی را در سطح جامعه رواج می‌داد اما امروزه مواد مخدری از نوع صنعتی با قیمت کم را در بین نوجوانان و جوانان ترویج می‌دهد تا بتواند زودتر به مقاصد و اهداف پلیدش برسد.
پارسا با اشاره به اینکه در کنار اقدامات مقابله‌ای باید برنامه‌های فرهنگی به صورت گسترده در عمق جامعه و خانواده‌ها و به منظور آشنایی مردم به ویژه نسل جوان با آثار مخرب و خانمان‌سوز مواد مخدر اجرایی شود، اظهار داشت: در راستای مبارزه با مواد مخدر باید تلاشی جهادگونه را انجام داده و تمامی افراد و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه باید تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.
وی پیشنهاد کرد که یک تیم فرهنگی متشکل اعضای شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان تشکیل شود و محل‌ها و امکان آلوده را شناسایی و درصدد ترویج فرهنگ پیشگیری از اعتیاد در سطح شهرستان برآید.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول