اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان محلی؛

کانون بسیج حقوقدانان زرند راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: کانون بسیج حقوقدانان شهرستان زرند راه‌اندازی شد.

کانون بسیج حقوقدانان زرند راه‌اندازی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، مهدی جعفری رئیس دادگستری زرند صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از کانون بسیج حقوقدانان این شهرستان با تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) اظهار داشت: امروز پاسداری از واقعه کربلا، پاسداری از فریادهای عزت‌خواهی عاشورا و پاسداری از ایمان و حاکمیت خداوند و اولیا خدا بر مردم است.
وی بیان کرد: عاشورا یک مکتب فرهنگی، اخلاقی و تربیتی است که باید تمام تلاش خود را برای بهره‌وری بیشتر از این مکتب به کار بگیریم.
جعفری عنوان کرد: حماسه حسینی یکی از بزرگ‌ترین و عظیم‌ترین نقطه‌های عطف تاریخ بشر است و شریعت در طول حیات خود چنین حماسه‌ای به خود ندیده و این حماسه در ابعاد مختلف حائز اهمیت است.
وی خاطرنشان کرد: حماسه امام حسین (ع) بر ‌اساس فرهنگ و ارزش‌های اصیل اسلامی به وجود آمده بود و هدف اصلی آن احیای ارزش‌ها و خدامحوری و جنبه دیگر آن مبارزه با تحریف‌ها و ستمگری‌های روزگار بود که این نهضت از جهات مختلف قابل بررسی است.
‌‌رئیس دادگستری شهرستان زرند تصریح کرد: قیام اباعبدالله (ع) بر فرقه‌های امت‌ها تأثیرگذار بوده و حتی در بین دیگر ملت‌ها امام حسین (ع) و قیام ایشان از ابعاد مختلف قابل تأمل است.
جعفری نقش زنان در واقعه عاشورا را از نکته‌های حائز اهمیت این حادثه ذکر کرد و گفت: نهضت امام حسین (ع) به زن وجاهت تاریخی بخشید و زن را تأثیرگذار برشمرد و امام حسین (ع) در این واقعه مهم زنان را با خود همراه کردند.
وی تصریح کرد: زنان جامعه اسلامی ما باید حضرت زینب (س) را الگوی زندگی خود قرار دهند تا سعادتمند شوند.
‌جعفری بیان داشت: طبق فرموده مقام معظم رهبری عزاداری امام حسین باید سه نتیجه اساسی داشته باشد‌، اول اینکه در تعمیق خدا‌شناسی مؤثر باشد، دید روشنی از عاشورا به مردم بدهد، محبت مردم به اهل ‌بیت (ع) را بیشتر کند.
وی انقلاب اسلامی ایران را نشأت گرفته از قیام عاشورای حسینی دانست و گفت: نظیر آن را در سراسر دنیا نداریم و باید در مراسم ماه محرم و صفر به آنچه خداوند خواسته است، عمل کنیم.
جعفری گفت: باید در عزاداری‌ها هوشیار باشیم و صد درصد در مسیر ولایت و قیام امام حسین (ع) حرکت کنیم تا خدای نخواسته از مسیر اصلی منحرف نشویم که این خواست دشمنان است.
رئیس دادگستری زرند با تأکید بر اینکه نباید همه مسائل را به سوی مداحی و سینه‌زنی ببریم، پرداختن به مسائل اصلی بیان و اهداف قیام عاشورا از سوی سخنرانان را از برنامه‌های مهم محرم دانست.
جعفری با استقبال از ایجاد کانون بسیج حقوقدانان در این شهرستان اذعان کرد: ‌امید‌وارم ‌این کانون بتواند برای مشاوره حقوقی و اطلاع‌رسانی از حقوق شهروندان و ایجاد انسجام هرچه بیشتر در میان حقوقدانان شهرستان موفق عمل کند.
وی عنوان کرد: بسیج به عنوان شجره طیبه از زمان تأسیس تاکنون برای تحکیم بنیان‌های نظام و حفظ ارزش‌های والای انقلاب و اسلام تلاش‌های ارزشمندی انجام داده است.
جعفری تصریح کرد: بسیج امروز با تلاش‌ها و فعالیت‌های خود مایه امید دوستان و دیگر نیروهای انقلابی جها‌ن شده و حزن و اندوه دشمنان ایران اسلامی را به وجود آورده است.
وی خاطرنشان کرد: با استفاده از توانمندسازی و ظرفیت حقوقدانان در کمک به بخش‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی و جهان اسلام می‌توان اهداف و راهکارهای دشمن را در جنگ نرم شناسایی کرد و با تعیین روش‌های حقوقی با آن به مقابله پرداخت.
منوچهر شمس‌الدینی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرند ‌در این مراسم ایجاد تعامل و هماهنگی با جامعه هدف و همچنین استفاده از توانمندی‌های بالقوه و بالفعل آنها در دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی را از اهداف سازمان بسیج حقوقدانان زرند بیان کرد‌ و اظهار داشت: با استفاده از توانمندسازی و ظرفیت حقوقدانان در کمک به بخش‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی‌ می‌توان اهداف و راهکارهای دشمن را در جنگ نرم شناسایی و با تعیین روش‌های حقوقی با آن به مقابله پرداخت.
وی ‌تصریح کرد: اعضای کانون با حضور در جلسات و همایش‌های تخصصی با تبادل اطلاعات تخصصی از تجارب یکدیگر استفاده می‌کنند‌.
شمس‌الدینی برگزاری کلاس‌های آموزشی و بصیرتی اعضای بسیج از جمله از برنامه‌های کانون عنوان کرد و با اشاره به تهدیدات دشمنان علیه انقلاب اسلامی گفت: هیچکدام از تهدیدات دشمنان در مقابل عزم جزم بسیجیان علیه کشورمان عملی نیست و جز بیهودگی نتیجه دیگری را ندارد.
به گزارش فارس، در این نشست علی قلی‌زاده به عنوان مسئول کانون بسیج حقوقدانان شهرستان زرند معرفی شد.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول