اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی ایلام:

145 هزار تن محصول کشاورزی از مرز مهران صادر شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 145 هزار تن محصول کشاورزی از مرز مهران صادر شد، گفت: میزان صادرات انواع محصولات کشاورزی به عراق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

145 هزار تن محصول کشاورزی از مرز مهران صادر شد
خسرو شهبازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان صادرات انواع محصولات کشاورزی به کشور عراق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه بر اساس اعلام کارشناسان مرتبط با موضوع ارزش اقتصادی این میزان کالای صادر شده 437 میلیارد ریال است، افزود: این میزان محصولات صادر شده به کشور عراق شامل سیب‌زمینی، پیاز، خربزه، سیب‌درختی، گوجه‌فرنگی و هندوانه ‌است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به اینکه هندوانه، گوجه‌فرنگی و خربزه بیشترین میزان محصولات کشاورزی صادر شده به کشور عراق است،گفت: علت افزایش صادرات محصولات کشور از راه مرز بین‌المللی مهران به واسطه استقبال مردم کشور عراق از محصولات ایرانی و تلاش تجار ایرانی برای دستیابی به بازار کشور عراق است.
وی ادامه داد: از دیگر عوامل افزایش صادرات محصولات کشورمان از راه مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق وجود امنیت حاکم در این خروجی تجاری است.
وی افزود: خروجی بین‌المللی و تجاری مهران به واسطه نزدیکی به کشور عراق و وجود مشترکات فرهنگی، مذهبی و دینی بین مردم استان‌های مجاور مرز دو کشور ایران اسلامی و عراق اکنون یکی از امن‌ترین خروجی‌های کشور جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.
این مسئول اضافه کرد: خروجی بین‌المللی مهران یکی از مهم‌ترین کانون‌های تردد زوار و صدور کالای ایرانی به کشور عراق است.
مرز بین‌المللی مهران در 90 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد.
این خروجی پس از فروپاشی رژیم سابق عراق در سال 82 دوباره بازگشایی شده است.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول