اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج طلاب و روحانیون گیلان خبر داد:

فعالیت 1800 روحانی در بسیج طلاب گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان از فعالیت یک‌ هزار و 800 طلبه و روحانی این استان در 30 پایگاه مقاومت بسیج خبر داد.

فعالیت 1800 روحانی در بسیج طلاب گیلان
حجت‌الاسلام محمد جمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه عزت، پایداری و پیشرفت در سایه خدامحوری به دست می‌آید، اظهار داشت: رمز بقای ما انس با قرآن، نماز و مسجد است.
وی درباره شهادت میرزا کوچک‌خان افزود: حدود دو دهه به مناسبت شهادت میرزا کوچک جنگلی و شهدای روحانی گیلان یادواره برگزار می‌شود.
رئیس بسیج طلاب و روحانیون گیلان با اشاره به راه‌اندازی کنگره شهدای روحانی در این استان گفت: با راه‌اندازی این کنگره و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دو کنگره شهید میرزا کوچک جنگلی و شهدای روحانیون گیلان برگزار شد. 
این مسئول بر تبیین و احیای فرهنگ شهادت که موجب ماندگاری نظام اسلامی شد، تصریح کرد و ابراز داشت: اهدافی که شهدا به خاطر آن شهید شدند باید برای نسل جوان که همواره مورد هجوم جنگ نرم دشمن هستند، بیان شود.
 
* شناسایی 140 شهید روحانی گیلان 
جمالی گیلان را دارای چهار شهید روحانی شاخص و ملی عنوان کرد و افزود: تا کنون 140 شهید روحانی گیلان شناسایی شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از آثار، وصیتنامه خاطرات و مستندات از شهدای روحانی جمع‌آوری شده که نرم‌افزار و کتاب می‌شود.
مسئول دبیرخانه کنگره شهدای روحانی گیلان به نقش موثر روحانیان در هشت سال دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: روحانیت در خط مقدم نبرد علیه دشمن متجاوز پرچمداران میدان جنگ بودند.
این مسئول مشارکت تمام دستگاه‌های دولتی و نهادهای فرهنگی را در برگزاری این کنگره ارزشمند دانست و ابراز داشت: برگزاری کنگره و یادمان شهدا، ضمن اعلام همبستگی با آرمان‌ها و اهداف والای شهدا به ساماندهی و شناسایی آثار شهدا و حراست و نگهداری از این آثار کمک می‌کند. 
جمالی اضافه کرد: در شرایطی که دشمن با هدف قرار دادن فکر و اندیشه نسل جوان ما به دنبال انحراف و شکاف این نسل با نسل انقلابی ایران است باید در چنین مراسم فرهنگی آرمان‌ها و اهداف شهدا در قالب برنامه‌های نو و جوان‌پسند تبیین شود.
این مسئول با اشاره به شناسایی ایثارگران روحانی نیز گفت: تعداد زیادی از ایثارگران روحانی شناسایی شده‌اند و از روحانیون ایثارگر دعوت می‌کنیم تا با حضور در کنگره شهدای روحانی مدارک ایثارگری خور را ارائه دهند. 
وی با اشاره به اعزام طلاب و روحانیون در قالب کاروان‌های راهیان نور ابراز داشت: اردوهای راهیان نور در واقع یک اردوی زیارتی است و به اندازه چند دوره عقیدتی ارزش و اهمیت دارد. 
جمالی اعزام طلاب و روحانیون به این اردوها را دارای اهمیت بسیار زیادی دانست و یادآور شد: در آشنایی این قشر با رشادت و فداکاری رزمندگان بسیار اهمیت دارد.
 
* فعالیت 30 پایگاه بسیج طلاب 
این مسئول با اشاره به دیدگاه امام (ره) و مقام معظم رهبری بر ضرورت بسیج طلاب، تصریح کرد: سازمان بسیج طلاب و دانشجو به عنوان بخش موثری از شجره طیبه و یادگار امام (ره) در سال 67 تشکیل شده و در سال 79 بسیج طلاب و روحانیون به صورت مستقل تشکیل شد.
این مسئول، جذب، آموزش، سازماندهی و به‌کارگیری طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه در ارتش ده‌ها میلیونی را از ماموریت‌های این سازمان برشمرد و افزود: بهره‌برداری از توانمندی‌های بالقوه و بالفعل موجود در حوزه‌های علمیه به منظور تقویت بنیه اعتقادی، بصیرتی، فرهنگی و سیاسی اقشار مختلف بسیج و به‌کارگیری طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه در تامین نیازهای تحقیقاتی بسیج از جمله ماموریت‌های سازمان بسیج طلاب و روحانیون است.
وی ایجاد تعامل و ارتباط بیشتر طلاب و روحانیون بسیجی با دیگر اقشار بسیج، بهره‌گیری از علما، اساتید و شورای مدیریت حوزه‌های علمیه به منظور تقویت بنیه معنوی، اعتقادی و توجیه سیاسی طلاب و روحانیون بسیجی و نیز تربیت هادیان سیاسی نخبه برای روشنگری و بصیرت‌افزایی آحاد جامعه را از دیگر ماموریت‌های سازمان بسیج طلاب و روحانیون عنوان کرد.
جمالی اضافه کرد: تا کنون دو حوزه مقاومت و 30 پایگاه بسیج طلاب و روحانیون در شهرستان‌های گیلان راه‌اندازی شده و فعال هستند. 
 
* اعزام 4350 نفر روز مبلغ به مناطق محروم 
این مسئول با بیان اینکه اعزام مبلغ به مناطق محروم و اقشار مختلف بسیج از مهم‌ترین ماموریت‌های سازمانی بسیج طلاب و روحانیون گیلان است، متذکر شد: در تابستان امسال ۴ هزار و 350 نفر روز مبلغ در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم استان اعزام شد.
رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان اذعان داشت: بیش از 200 روحانی در گیلان در قالب طرح بینات سازماندهی شده‌اند و به عنوان امام جماعت در مدارس استان حضور دارند.  
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول