اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سلامت خرمشهر تأکید کرد:

جمع‎آوری قلیان‎ها با هدف جلوگیری از انجام فعل حرام

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان خرمشهر بر جمع‎آوری قلیان‎ها از اماکن عمومی با هدف جلوگیری از انجام فعل حرام تأکید کرد.

جمع‎آوری قلیان‎ها با هدف جلوگیری از انجام فعل حرام
به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، هوشنگ محمدپور عصر امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خرمشهر که در سالن اجتماعات مرکز بهداشت این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: بیشترین تأکید بر جلوگیری از عرضه قلیان در پارک‎ها و اماکن عمومی شهر باید برای جلوگیری از انجام یک فعل حرام توسط استفاده‎کنندگان آن باشد چراکه مسائل و معضلات جانبی استعمال قلیان در ملأ عام بسیار مخرب‎تر از تأثیرات مضر آن بر سلامتی افراد است.
وی با اشاره به اینکه عملکرد شهرداری و نیروی انتظامی خرمشهر در این زمینه تاکنون خوب بوده، افزود: باید این اقدامات را ادامه داد و مرکز بهداشت نیز باید با نیروی انتظامی در این زمینه همکاری کرده و با اماکن ارائه‌دهنده مواد غذایی نظیر رستوران‎ها که در کنار سایر خدمات خود اقدام به عرضه قلیان نیز می‎کنند برخورد جدی انجام دهد.
رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی خرمشهر در ادامه با اشاره به روز نظافت عمومی در 28 آذرماه خاطرنشان کرد: باید تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه بهتر برنامه‎های این روز اتخاذ شود.
محمدپور اضافه کرد: هدف از اجرای این برنامه‎ها نباید تنها این باشد که مردم را برای مشارکت در آنها به خیابان‎ها آورده و بر حضور آنها تأکید شود بلکه هدف اصلی از چنین برنامه‎هایی فرهنگ‎سازی است.
وی افزود: این شهر متعلق به مردم است و باید بیاموزند که خیابان‎های شهر مانند خانه خود آنها است که باید در حفظ پاکیزگی آن تلاش کنند.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری خرمشهر در خصوص مشارکت مردم در برنامه‎های روز نظافت عمومی تصریح کرد: همانطور که در زمینه‎های دیگر اطلاع رسانی در سطح شهر صورت می‎گیرد، باید در این زمینه نیز آگاهی‌های لازم به مردم داده شده و از مشارکت هرچه بیشتر آنها در اجرای برنامه‌ها برای داشتن شهری پاک استفاده شود.
محمدپور افزود: شهرداری‎های خرمشهر و مینوشهر به این منظور و برای آگاه‌سازی مردم نسبت به تاریخ و برنامه‏‎های مربوط به روز نظافت عمومی می‎توانند در هنگام جمع‌‎آوری زباله‎ها از درب منازل، با توزیع بروشورهایی به آنها اطلاع رسانی کرده و مشارکت آنها را در این زمینه جذب کنند.
وی همچنین در پاسخ به پیشنهاد مرکز بهداشت خرمشهر مبنی بر مشارکت اقشار مختلف اعم از ورزشکار و هنرمند در برنامه‌های مربوط به این روز، گفت: بهره‎گیری از این اقشار و علاوه بر آن از مهدهای کودک و دانش‎آموزان مدارس که زیر نظر ادارات اداره‌های تربیت بدنی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و بهزیستی هستند می‎‎تواند در تأثیرگذاری هرچه بیشتر این برنامه‎ها نقش مهمی را ایفا کند.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری خرمشهر در ادامه جلسه با بیان اینکه در روزهای ماه محرم باید به فکر انتقال فرهنگ عاشورا به نسل‎های جوان باشیم اظهار داشت: مسئله اصلی و مهم در انعکاس اهداف قیام عاشورا به جامعه، شناخت و آگاهی از حق و باطل و چرایی و چگونگی قیام امام‎حسین(ع) است که انقلاب ما بر پایه آن شکل گرفته‎است.
محمدپور در پایان با ابراز امیدواری از برگزاری باشکوه مراسم سوگواری اباعبدالله(ع) در سراسر شهر گفت: انقلاب ما نشأت گرفته از قیام امام‎حسین(ع) است و اکنون در حرکات و جنبش‎های اسلامی در تمام جهان استمرار یافته و می‎بینیم که نظام جمهوری اسلامی ایران در مسیر روشن‌گری و هدایت در ادامه راه سیدالشهدا(ع) و یارانش در حرکت است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول