اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت جذب نیرو با معرفی اداره کار؛

کارفرمایان از پرداخت 20 درصد حق بیمه معاف می‏شوند

خبرگزاری فارس: رئیس تامین اجتماعی شهرستان فیروزکوه گفت: کارفرمایان کارگاه‏هایی که اقدام به جذب نیروی کار جدید با معرفی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کنند، از پرداخت 20 درصد حق بیمه سهم کارفرما معاف می‌شوند.

کارفرمایان از پرداخت 20 درصد حق بیمه معاف می‏شوند
مصطفی طاووسیان در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: هم‏اکنون 8 هزار و 180 نفر بیمه شده و با احتساب اعضای خانواده بالغ بر 16 هزار نفر در شهرستان فیروزکوه از خدمات متنوع تامین اجتماعی برخوردار هستند.
وی اضافه کرد: به طور متوسط ماهانه مبلغ 4 میلیون و 520 هزار ریال به مستمری‏بگیران پرداخت می‏شود و جمع مبلغ پرداختی ماهانه حدود 370 میلیون ریال است.
رئیس تامین اجتماعی شهرستان فیروزکوه ادامه داد: تامین اجتماعی از سال 1375 تاکنون در این شهرستان دارای درمانگاه اختصاصی است که در این درمانگاه خدمات پزشکی، دندان‏پزشکی، رادیولوژی، آزمایشگاه، اورژانس، مامایی و داروخانه به طور رایگان به بیمه‏شدگان و مستمری‏بگیران ارائه می‏شود.
طاووسیان اظهار کرد: کارگرانی که از سازمان آموزش فنی و حرفه‏ای کارت مهارت فنی دریافت کرده باشند، می‏توانند با عقد قرارداد و پرداخت مبلغی به صورت ماهانه نزد سازمان تامین اجتماعی بیمه کامل شوند.
وی گفت: از ابتدای سال 90 تاکنون بیش از 90 نفر از کارگران ساختمانی نزد شعبه تامین اجتماعی فیروزکوه بیمه شده‏اند.
رئیس تامین اجتماعی شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: طبق قانون، سازمان تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیردولتی بوده و عمده منابع درآمدی آن از محل اخذ حق بیمه از بیمه‏شدگان و کارفرمایان است.
طاووسیان اضافه کرد: تعداد 757 کارگاه فعال در شهرستان فیروزکوه مورد شناسایی و زیرپوشش تامین اجتماعی قرار گرفته‏اند.
وی با اعلام این خبر برای کارفرمایان کارگاه‏ها در سال جاری گفت: کارفرمایان کارگاه‏هایی که اقدام به جذب نیروی کار جدید با معرفی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کنند، از پرداخت 20 درصد حق بیمه سهم کارفرما معاف می‌شوند.
رئیس تامین اجتماعی شهرستان فیروزکوه افزود: بیمه‏شدگان زیرپوشش تامین اجتماعی می‏توانند بدون مراجعه به شعبه از طریق سایت سازمان تامین اجتماعی به نشانی WWW.SSO.IR سوابق خود را دریافت کنند.
طاووسیان اضافه کرد: افرادی که در شهرهای دیگر بیمه شده‏اند نیز می‏توانند دفترچه‏های درمانی خود را نزد شعبه شهرستان فیروزکوه تعویض یا تمدید کنند.
وی اظهار کرد: طبق قانون کارفرمایان مکلف هستند کارگران شاغل در کارگاه خود را از نخستین روز اشتغال نزد شعب سازمان تامین اجتماعی بیمه کنند در غیر این صورت به محض اطلاع از موضوع شعبه از طریق اعزام بازرس به کارگاه کارگران شاغل را شناسایی و ثبت‏نام می‏کند.
رئیس تامین اجتماعی شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: از کلیه مسئولان ادارات شهرستان فیروزکوه به ویژه از امام جمعه، فرماندار، رئیس دادگستری، شهردار و روسای ادارات کار، تعاون و رفاه اجتماعی و ثبت اسناد و املاک فیروزکوه که ما را در انجام وظیفه خود یاری می‏کنند، قدردانی می‏کنم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول