اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی اطلاعیه‌ای صورت گرفت؛

هشدار دامپزشکی بوشهر درباره ذبح دام

خبرگزاری فارس: روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به ذبح دام در معابر عمومی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی هشدار داد.

هشدار دامپزشکی بوشهر درباره ذبح دام
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر، این اداره در اطلاعیه هشدار داد: با توجه به ذبح دام از سوی هیئت‌های عزاداری و برخی از شهروندان در دهه اول ماه محرم و روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و اجرای سنت حسنه قربانی توسط دستجات عزاداری، مساجد و تکایا برای تهیه غذا برای عزاداران، به تمام شهروندان توصیه می‌شود به منظور حفظ بهداشت عمومی و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مهلک و خطرناک مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری‌های تب کریمه کنگو، سیاه زخم و ... و نیز جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی از هرگونه کشتار دام در معابر عمومی خودداری  کنند.
روابط عمومی دامپزشکی استان بوشهر با تاکید بر مخاطره‌آمیز بودن کشتار دام در معابر، مساجد و تکایا از نظر بهداشتی از خیرین و مسئولان هیئت‌های مذهبی و حسینیه‌ها نیز خواسته است تا گوشت مورد نیاز خود را از کشتارگاه‌ها و مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کرده و برای انجام کشتار نذری فقط به کشتارگاه‌ها مراجعه کنند.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: کشتار دام‌ها اعم از سبک و سنگین تحت هر شرایطی در سطح شهر ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
روابط عمومی اداره کل دامپزشکی بوشهر با اشاره به پیش‌بینی تمهیدات لازم برای نظارت بر کشتاردام در ایام مذکور خاطرنشان کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اکیپ‌های بهداشتی دامپزشکی در سطح تمام شبکه‌های شهرستان‌ها فعال بوده و تمام شهروندان می‌توانند برای نظارت بر سلامت دام کشتاری و نیز گوشت استحصالی در شهر بوشهر با شماره تلفن‌2542850 و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان تماس بگیرند.
انتهای پیام/ک30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول