اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سرآسیاب کرمان؛

آیین تعزیه شام‌غریبان امام حسین برگزار شد

خبرگزاری فارس: آیین تعزیه شام غریبان امام حسین (ع) در حسینیه سید‌الشهدای (ع) سرآسیاب کرمان بر اساس سنت هر ساله برگزار شد و مورد استقبال خیل عظیم علاقمندان قرار گرفت.

آیین تعزیه شام‌غریبان امام حسین برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، شامگاه سه‌شنبه با شعله‌ور شدن شمع‌های فروزان در مراسم شام غریبان امام حسین (ع)، عشق و ارادت مردم کرمان به مولایشان بار دیگر شعله‌ور شد.
با حضور خیل عظیم مردم کرمان به یاد غریبانگی فرزندان امام حسین (ع) در شام غریبان شمع‌های برافروخته با روشنایی خود تاریکی و ظلمات شب را از بین بردند.
مردم کرمان که عشق و ارادتی مثال‌زدنی مانند سایر ایرانیان به اهل ‌بیت (ع) به ویژه سید‌الشهدا (ع) دارند، در روز عاشورا با حضور در صف‌های متعدد عزاداری، ارادت خود را به این خاندان بار دیگر به منصه ظهور رساندند.
به گزارش فارس در محله سرآسیاب فرسنگی کرمان نیز پس از برگزاری عزاداری، آیین تعزیه شام غریبان امام حسین (ع) در حسینیه سید‌الشهدا (ع) بر اساس سنت هر ساله برگزار شد و مورد استقبال خیل عظیم علاقمندان قرار گرفت.
به همت هیئت محبان قائم نیز تعزیه ظهر عاشورا با حضور بیش از 3 هزار نفر از عاشقان اهل ‌بیت (ع) در مجتمع تعزیه‌خوانی سوره کرمان برگزار و نماز ظهر عاشورا اقامه شد.
رئیس حوزه هنری استان کرمان نیز در این ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: برگزاری تعزیه ظهر عاشورا یکی از سنت‌های حسنه هر ساله است که در این خطه از شهر کرمان برگزار می‌شود.
عباس سالاری بیان کرد: سال جاری نیز مراسمی نمادین از ظهر عاشورای سال 61 هجری قمری به نمایش گذاشته شد.
وی افزود: اگرچه این مراسم همواره با ضعف‌هایی در اجرا همراه است، اما سعی می‌کنیم تا با آموزش و علم به روز تعزیه‌خوانی، ضعف‌ها و نواقص موجود را در سال‌های آینده برطرف کنیم.
سالاری تصریح کرد: علاوه بر تعزیه ظهر عاشورا همواره در ایام محرم و صفر مراسم تعزیه‌خوانی در این مجتمع در قالب گروه‌های مختلف اجرا می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول