اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول موسسه فرهنگی و تحقیقاتی امیرالمومنین(ع):

امام سجاد(ع) به تثبیت قیام عاشورا پرداخت

خبرگزاری فارس: مسئول موسسه فرهنگی و تحقیقاتی امیرالمومنین(ع) گفت: پیام‌رسانی، اطلاع‌رسانی و تثبیت قیام عاشورا مهم‌ترین بخش نهضت امام حسین(ع) محسوب می‌شود که به عهده امام سجاد(ع)، حضرت زینب(س) و کاروان اسرا گذاشته شد.

امام سجاد(ع) به تثبیت قیام عاشورا پرداخت
حجت‌الاسلام محمدمهدی دشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت شهادت امام زین‌العابدین(ع) اظهار کرد: امام سجاد(ع) یکی از ائمه ماست و می‌توان ابراز داشت بخشی از فعالیت‌های وی در جامعه ما مظلوم واقع شده است.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل نداشتن شناخت از نقش این امام بزرگوار در واقعه عاشورا به این جنبه از زندگی حضرت کمتر توجه می‌شود و دعاهای آن حضرت بیشتر مورد تاکید قرار می‌گیرد.
مسئول موسسه فرهنگی و تحقیقاتی امیرالمومنین(ع) تصریح کرد: امام زین‌العابدین(ع) در سخنوری و دیگر ویژگی‌ها سرآمد بود ولی خداوند به دلیل شرایط خاص و بیماری در قیام عاشورا تدبیری اندیشید و این امام بزرگوار از این مهلکه جان سالم به در برد.
وی عنوان کرد: پیام‌رسانی، اطلاع‌رسانی و تثبیت قیام عاشورا مهم‌ترین بخش این نهضت محسوب می‌شود که به عهده امام سجاد(ع)، حضرت زینب(س) و کاروان اسرا گذاشته شد.
دشتی ادامه داد: ایراد سخنرانی امام سجاد(ع) در کوفه و شام مردم را آگاه کرد و سبب شکل‌گیری قیام عمومی مختار و سلیمان پس از واقعه عاشورا شد.
وی با اشاره به روش‌های مبارزاتی امام زین العابدین(ع) گفت: قرائت دعا یکی از مهم‌ترین روش مبارزاتی پیشوای چهارم شیعیان بود و می‌توان اذعان داشت صحیفه سجادیه که مشتمل بر دعاهای آن حضرت بوده، سراسر خداشناسی، پیامبرشناسی، معادشناسی و تمام عقایدی است و برای مسلمان شیعی ضرورتی انکارناپذیر است.
مسئول موسسه فرهنگی و تحقیقاتی امیرالمومنین(ع) خاطرنشان کرد: دعا بهترین روش برای سالم ماندن اسلام و نتیجه‌گیری از قیام امام حسین(ع) بود.
وی تاکید کرد: این نکته را باید درنظر داشت که امام زین‌العابدین(ع) در رشادت و جنگاوری کم‌نظیر بود ولی به تناسب شرایط زمانی و مکانی مجبور به استفاده از این روش نشد.
دشتی با اشاره به بصیرت و ولایت‌مداری مردم در دوران امام زین‌العابدین(ع) گفت: بصیرت مردم در واقعه عاشورا سنجیده شد و مردم دوران این امام بزرگوار در زمینه بصیرت نمره مطلوبی نمی‌گیرند.
انتهای پیام/ج20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول