اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام:

بقعه امامزاده سید عبدالله (س) ایوان مرمت شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بقعه امامزاده سید عبدالله (س) ایوان مرمت شد.

بقعه امامزاده سید عبدالله (س) ایوان مرمت شد
حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: برای مرمت و بازسازی امامزاده سید عبدالله ایوان برنامه‌های مختلفی تدوین شده است.
وی ادامه داد: بر این اساس در مجموع دو میلیارد و 650 میلیون ریال اعتبار برای توسعه عمران امامزاده سید عبدالله (س) ایوان هزینه شده است.
این مسئول اضافه کرد: این میزان اعتبار برای آجرنمای داخل حرم، سرویس‌های بهداشتی، آیینه‌کاری گنبد، ساخت و نصب ضریح، سیستم صوتی و دوربین مدار بسته و کتابخانه این امامزاده هزینه شده است.
نوروزی تصریح کرد: افزون بر این در سال جاری دو میلیارد و 600 میلیون ریال برای تعمیر و مرمت 37 مسجد در شهرستان ایوان اختصاص یافته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: در شش کیلومتری جنوب شرقی شهر ایوان و در دامنه کوه‌های شره زول بقعه‌ای به چشم می‌خورد، این بقعه سید عبدلله (س) نام دارد‌.
وی ادامه داد: در دامنه کوه و اطراف بقعه دره‌ای زیبا و چشمه پر آبی قرار گرفته است که بر جذابیت بقعه افزوده است.
این مسئول اضافه کرد: فاصله آن تا جاده اصلی ایلام - کرمانشاه دو کیلومتر است و قبلا در این مکان ساختمانی احداث نشده بود، بلکه مقبره در زیر درختی تنومند قرار گرفته بود و اطراف آن را سنگ چین کرده بودند.
نوروزی تصریح کرد: در سال 1330 ساکنان روستاهای اطراف اطاق کوچکی ‌روی قبر ساختند و در سال 1370 بنای جدید احداث شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: این بنا به صورت شش ضلعی ساخته شده و دارای گنبد دو پوش پیازی شکل است.
وی ادامه داد: گنبدش ‌روی شش پایه و در وسط بقعه قرار گرفته است، در زیر گنبد قبری وجود دارد که ضریح فلزی جدیدی بر روی آن نصب شده است.
این مسئول اضافه کرد: دو مناره در طرفین، شرق و غرب این بنای شش ضلعی قرار گرفته است و در ورودی اصلی در ضلع شمالی بنا قرار دارد.
نوروزی تصریح کرد: در داخل بقعه نوشته‌ای قرار گرفته است که نسب شناسی صاحب بقعه را اینگونه معرفی می‌کند، سید عبدالله بن محمد بن الحسین بن احمد بن محمود بن غیاث‌الدین بن مجدالدین بن نورالدین بن سعدالدین بن عیسی بن موسی بن عبدالله فرزند امام موسی کاظم (ع) است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: نقل کرده‌اند که سید عبدالله در این محل در سن 40 سالگی به شهادت رسیده است.
وی ادامه داد: از وی چهار پسر به نام‌های جعفر، محمد، علی و حمزه به یادگار مانده است.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول