اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه نیشابور خبر داد:

رشد 38 برابری شرکت‌کنندگان مسابقات قرآنی اوقاف نیشابور

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور گفت: سی و چهارمین دوره مسابقات قرآنی این اداره در سال جاری از رشد 38 برابری و به عبارت دقیق‌تر سه هزار و 883 درصد رشد تعداد شرکت‌کننده نسبت به سال گذشته برخوردار بود.

رشد 38 برابری شرکت‌کنندگان مسابقات قرآنی اوقاف نیشابور
حجت‌الاسلام محمد ذاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور، اظهار داشت: مرحله شهرستانی سی و چهارمین دوره مسابقات قرائت، حفظ، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم با شرکت 14 هزار نفر در دو گروه سنی بزرگسالان و شکوفه‌ها اعم از خواهر و برادر برگزار شد.
وی افزود: یازده هزار و 500 نفر از شهرستان نیشابور و دو هزار و 500 نفر از شهرستان فیروزه در این رقابت‌های قرآنی و دانش‌افزایی معنوی شرکت کردند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور ادامه داد: از ویژگی‌های این دوره از مسابقات امضای تفاهم‌نامه با ادارات آموزش و پرورش نیشابور، فیروزه، سرولایت، میان‌جلگه و زبرخان بود. 
وی با تقدیر از مؤسسات قرآنی حضرت مهدی (عج) و حکمت‌آموزان، دارالقرآن دخترانه امام خمینی (ره) و دارالقرآن پسرانه احمد عظیمی، اضافه کرد: حاصل این تفاهم‌نامه، شرکت بیش از ۹ هزار و 500 دانش‌آموز در این دوره از مسابقات بود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور ادامه داد: از دیگر امتیازات این دوره از مسابقات، افزایش سهمیه نیشابور در مسابقات سطح استان به هفت نفر بود.
ذاکری افزود: این مسابقات طی 60 روز با اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور در محل این اداره آغاز و در مدارس نقاط شهری و روستایی شهرستان‌های نیشابور و فیروزه ادامه یافت.
وی داوران این دوره از مسابقات در بخش برادران را حسنی حافظ ممتاز بین‌المللی، شهبازی‌نیا، محمد عمارلو، مهدی خیرآبادی و حبیب‌الله قرایی معرفی کرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور یادآور شد: در بخش خواهران نیز خانم‌ها پارسا، مهدیان‌پور، جهانفر، سلیمانی و درودی داوری مسابقات را به عهده داشتند.
دبیر ستاد مسابقات قرآنی نیشابور با بیان اینکه همه ساله بر تعداد شرکت‌کنندگان جلسات قرآنی افزوده می‌شود، اضافه کرد: 153 جلسه قرائت قرآن کریم در سطح شهرستان نیشابور برقرار است.
ذاکری خاطرنشان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه به لحاظ پرداخت هزینه‌های مسابقات که هر سال رو به افزایش است از نظر مالی و اعتباری در مضیقه است، بنابراین مردم باید به سمت اهدای وقفیات برای این‌گونه برنامه‌ها بروند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول