اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین:

3 هزار بافنده فرش در قزوین بیمه شدند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به فعالیت 7 هزار بافنده فرش در استان گفت: تاکنون 3 هزار بافنده فرش در استان قزوین زیرپوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

3 هزار بافنده فرش در قزوین بیمه شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین، حسن جمشیدی‌ها بیان کرد: سالانه بیش از 7 هزار متر مربع فرش دست‌بافت توسط تولیدکنندگان استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود که برای حمایت از تولیدکنندگان فرش دست‌بافت زمینه آموزش علاقمندان به این هنر را فراهم کرده‌ایم.
وی ادامه داد: با هماهنگی و توافق با مرکز ملی فرش ایران مقرر شده تا ۵۰ درصد هزینه‌های دوره‌های آموزشی قالیبافان توسط این مرکز و ۵۰ درصد بقیه توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت تأمین شود که این کار به ترویج هنر قالیبافی کمک خواهد کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تصریح کرد: در استان قزوین 7 هزار بافنده فرش فعالیت می‌کنند که بیشتر تولیدات، ابریشم و صادراتی است و در زمینه فروش این تولیدات هیچ مشکلی نداریم و آموزش قالیبافان و به‌بافی فرش از جمله کارهای انجام شده برای حمایت از فرش دست‌بافت در استان قزوین است.
وی بالا بودن هزینه تولید را از جمله مشکلات پیش روی این صنعت و هنر دانست و یادآورشد: به دلیل گران بودن مواد اولیه، هزینه تولید فرش سنگین است و صادرات آن از رونق بیشتری برخوردار است.
جمشیدیها اعلام کرد: یکی از کارهای حمایتی از قالیبافان اجرای طرح بیمه آنهاست که خوشبختانه تاکنون 3 هزار بافنده فرش در استان زیرپوشش بیمه قرار گرفته‌اند که در سال قبل بیش از یک هزار نفر از تولیدکنندگان استان برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند و امسال نیز تعدادی از متقاضیان برای دریافت وام معرفی خواهند شد.
وی یادآور شد: تسهیلات بافندگان حداقل ۲۰ میلیون ریال و کارگاه‌های تولیدی حداکثر ۵۰۰ میلیون ریال است که برای حمایت از تولیدکنندگان این هنر پرداخت می‌شود که در سال گذشته با اجرای طرح تحقیقاتی راجع به فرش قزوین نسبت به معرفی این هنر اقدام شد که امسال هم تلاش می‌کنیم در زمینه افزایش کیفی فرش دستباف قزوین فعالیت‌های مناسبی را انجام دهیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در ادامه با اشاره به گشایش نمایشگاه فرش قزوین اظهار کرد: در این نمایشگاه تولیدکنندگان، بافندگان و صادرکنندگان فرش استان‌های تبریز، قم، اصفهان، کاشان، فارس، گلستان، کردستان، اردبیل، یزد، کرمان، مرکزی، آذربایجان غربی، زنجان، تهران و قزوین حضور دارند.
وی یادآور شد: این نمایشگاه در ۷۷ غرفه و در فضایی به مساحت 3 هزار و ۶۰۰ متر مربع برپا شده و تا ۲۵ آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین برای بازدید عموم دایر است.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول