اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری کرمان؛

برنامه‌های هفته پژوهش در کرمان تشریح شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری کرمان برنامه‌های هفته پژوهش در این استان را تشریح کرد و گفت: برگزاری همایش‌ها، نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و تورهای پژوهشی از جمله برنامه‌های این هفته در کرمان است.

برنامه‌های هفته پژوهش در کرمان تشریح شد
علی بیگ‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: به منظور ترویج فرهنگ پژوهش در کشور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با توجه به نام‌گذاری 25 آذر ماه به نام پژوهش، چهارمین هفته آذر ماه را به نام هفته پژوهش و فناوری نامگذاری کرده است.
وی ایجاد تفکر و فرهنگ پژوهشی و افزایش حساسیت عمومی نسبت به پژوهش، تعالی‌سازی جامعه از طریق کاربست نتایج و یافته‌های پژوهشی را از مهم‌ترین رسالت‌های برگزاری هفته پژوهش برشمرد.
بیگ‌زاده هدف از برگزاری هفته پژوهش را افزایش حساسیت و توجه جامعه نسبت به فعالیت‌های پژوهشی و فناوری، آشنا کردن آحاد جامعه با مراکز پژوهشی و فعالیت‌های تحقیقاتی این مراکز، ارائه آثار، یافته‌ها و دستاوردهای پژوهشی ذکر کرد.
وی تصریح کرد: فراهم کردن زمینه برای تجاری کردن تحقیقات، بهره‌برداری عملی از ظرفیت‌های پژوهشی، تجلیل از فعالان عرصه تحقیق و کمک به رونق بازار پژوهش، تشویق و ترغیب پژوهشگران و فناوران به تولید بیشتر علم و فناوری و ثروت‌آفرینی ناشی از آن، برقراری ارتباط سازنده میان پژوهشگران و فناوران با سرمایه‌گذاران و تقویت ارتباط دانشگاه، صنعت و جامعه از دیگر اهداف برگزاری هفته پژوهش  است.
بیگ‌زاده ابراز داشت: انتشار عملکرد مطالعاتی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی، تشویق و تقدیر از پژوهشگران، فناوران و پژوهش‌یاران دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی، افزایش حساسیت و توجه مدیران به فعالیت‌های پژوهشی و فناوری از جمله اهداف عملیاتی برگزاری هفته پژوهش  است.
وی خاطرنشان کرد: هفته پژوهش در استان کرمان نیز همانند سایر نقاط کشور در تاریخ 22 آذر ماه با نواخت زنگ پژوهش در یکی از مدارس آغاز شد و 28 آذر ماه پایان این هفته است.
بیگ‌زاده با اشاره به نام‌گذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری با عنوان سال جهاد اقتصادی گفت: با توجه به تاکید رهبری در زمینه توسعه علمی و تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی، شعار هفته پژوهش و فناوری در سال جاری « اقتصاد دانش بنیان، پیشگامان جهاد اقتصادی» تعیین شده است.
این مقام مسئول به برنامه‌های استانی هفته پژوهش در کرمان اشاره و بیان کرد:  نواختن زنگ پژوهش در مدرسه‌ها، برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری، جشنواره انتخاب کتاب سال، برگزاری مسابقات پژوهشی، برگزاری ششمین جشنواره مخترعان و پژوهشگران ماهانی از جمله این برنامه‌ها است.
وی تصریح کرد: در هفته پژوهش جشنواره تجلیل از برترین‌های پژوهشی استان کرمان در هفت سطح « پژوهشگران برتر دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی»، « پژوهشگران برتر دستگاه‌های اجرایی»، «فناوران برتر»، « مدیران فناوری برتر»، «مدیران پژوهشی برتر»، «واحدهای فناورانه برتر» و «مراکز رشد برتر» برگزار می‌شود.
بیگ‌زاده برپایی همایش‌های ملی و استانی در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و دستگاه‌های استان کرمان از جمله همایش ملی شیمی سبز در دانشگاه آزاد، گردهمایی پژوهشگران گویش، فرهنگ و ادبیات عامه، همایش شهید ایرانمنش و تجلیل از فرهنگیان پژوهشگر استان و ششمین جشنواره مخترعان و پژوهشگران ماهانی را از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش در استان کرمان برشمرد.
وی به برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در دانشگاه‌ها و برخی از دستگاه‌های اجرایی استان کرمان در هفته پژوهش اشاره کرد و افزود: اجرای درب‌های باز دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برای آشنایی علاقمندان به فعالیت‌های پژوهشی و فناوری و برگزاری تورهای پژوهشی از دیگر برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.
بیگ‌زاده از اطلاع‌رسانی مناسب از فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف پژوهشی و فناوری در سطح جامعه و اشاعه فرهنگ و تفکر پژوهشی از طریق تبلیغات هدفمند رسانه‌ای «مطبوعاتی، رادیویی، تلویزیونی و اینترنتی» در هفته پژوهش خبر داد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول