اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام شد؛

رتبه اول فضای کسب و کار تشکل‌های اقتصادی استان اردبیل

خبرگزاری فارس: مرکز پژوهش‌های مجلس تشکل‌های اقتصادی را دارنده برترین فضای کسب و کار در کشور اعلام کرد.

رتبه اول فضای کسب و کار تشکل‌های اقتصادی استان اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان اردبیل مرکز پژوهش‌ها، دفتر مطالعات محیط کسب و کار به ارزیابی وضعیت  مولفه‌های محیط کسب و کار و عملکرد دستگاه‌های دولتی مرتبط با کسب و کار پرداخته و در این ارزیابی‌ها اردبیل رتبه بهترین فضای کسب و کار را به خود اختصاص داد.
بر اساس این گزارش 299 تشکل اقتصادی از 31 استان کشور به پرسشنامه این مطالعه در خرداد سال جاری پاسخ داده و در مجموع نمره محیط کسب و کار در ایران ارزیابی شد.
تشکل‌های اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و خراسان شمالی در این ارزیابی شرکت کرده و وضعیت نامساعدی را از مولفه‌های ملی محیط کسب و کار به دست آوردند.
بهترین ارزیابی از مولفه‌های محیط کسب و کار نیز به  ترتیب توسط تشکل‌های اقتصادی استان‌های اردبیل، اصفهان، قم و گلستان کسب شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در خصوص تاثیر هدفمندی یارانه‌ها در این محیط‌ها نیز حاکی است که 67.5 درصد تشکل‌های مشارکت کننده معتقد بودند که اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها هزینه بنگاه‌ها را افزایش داده است.
همچنین بیش از 79 درصد از تشکل‌های اقتصادی نیز اعلام کردند؛ دولت افزایش هزینه بنگاه‌های عضو تشکل‌های اقتصادی را جبران نکرده است و تنها 9 درصد از تشکل‌‌ها بیان داشته‌اند که دولت افزایش هزینه‌های ناشی از هدفمندی یارانه‌ها را تا حدودی جبران کرده  است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول