اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بستان‌آباد تاکید کرد:

لزوم تمدید مدت زمان بیمه محصولات کشاورزی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: فرماندار بستان‌آباد بر لزوم تمدید مدت زمان بیمه محصولات کشاورزی در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد.

لزوم تمدید مدت زمان بیمه محصولات کشاورزی در آذربایجان‌شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی، مشکلات جذب تسهیلات و موانع سرمایه‌گذاری در شهرستان بستان‌آباد با حضور نماینده مردم شهرستان بستان‌آباد و مدیران محلی این شهرستان بررسی شد.
الیاس گلمحمدزاده فرماندار بستان‌آباد در این جلسه از عدم پرداخت به موقع خسارات بیمه و عدم استقرار کارگزار بیمه در شهرستان انتقاد کرده و گفت: مسائل مرتبط با تأخیر تعویض ادوات کشاورزی فرسوده در راستای بهینه‌سازی سوخت و تسریع در اجرای دستورالمعل حمایت دولت از آبیاری تحت فشار برمبنای یارانه 85 درصد مورد تاکید است.
وی همچنین خواستار اجرای ماده 26 قانون بودجه سال 90 در رابطه با قبول اسناد زراعی به‌عنوان وثیقه تسهیلات شده است، افزود: زمان بیمه محصولات کشاورزی باید تمدید شود.
نماینده مردم شهرستان بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه خواستار پرداخت به موقع خسارات خشکسالی از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی شده و گفت: از مدیران بیمه و بانک کشاورزی می‌خواهیم  نسبت به استقرار کارگزاران بیمه در شهرستان بستان‌آباد اقدام کنند.
احد خیری، در مورد خسارات وارده به کشاورزان سیب‌زمینی و هویج‌کار در اثر سرمای زودرس، خواستار مساعدت از طریق حوادث غیرمترقبه شده و افزود: از مسئولان بانک‌ها درخواست می‌کنیم در اجرای دستورالعمل بانک مرکزی در رابطه با تعهد ضمانت کارمندان اقدامات لازم را مبذول دارند.
مدیر شعب بانک کشاورزی استان نیز در این جلسه علت تاخیر پرداخت غرامت کشاورزان را به پرداخت الکترونیکی متمرکز، مشکلات شماره حساب و کارت ملی بهره‌برداران مرتبط ساخته و گفت: علت اخذ وثیقه به تضمین برگشت منابع بانکی از استفاده‌کنندگان تسهیلات است.
داود برنج‌فروش‌آذر همچنین از پرداخت 95 درصد غرامت زارعان خسارت دیده استان در سال زراعی 1390-1389 خبر داد و تصریح کرد: تاکنون بیش از 50 درصد غرامت باغداران پرداخت و مابقی نیز حداکثر تا اوایل دی‌ماه به حساب آنان واریز خواهد شد.
علی‌اکبر نکونام بخشدار بخش تیکمه‌داش نیز در این جلسه در مورد مشکلات سرمایه‌گذاری و نداشتن سرمایه در گردش برای تولید مطالبی بیان کرد و گفت: پرداخت به موقع خسارات توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی موجب کشت به‌ هنگام محصولات کشاورزی می‌شود.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان بستان‌آباد نیز در این جلسه در مورد مناقصه پمپاژ پایاب سد «الخلج» به طور فراخوان و تسریع در اجرای کانال ایرانق ـ سعیدآباد و لوله‌گذاری کانال روستای چینی‌بلاغ سهند‌آباد مطالبی عنوان کرد و ادامه داد: مقرر شده است برای اجرای طرح روستای آغ‌بلاغ اعتبار مجزا و اختصاصی درخواست شود.
کاظم عباسی همچنین گزارشی از عملکرد و وضعیت حاکم در واحدهای تولیدی شهرستان به حاضران ارائه و در مورد فرم‌افزار مالکیت مطالبی را عنوان کرد.
سپس بهره‌برداران حاضر در جلسه مشکلات واحدهای تولیدی را در رابطه با سرمایه در گردش و تهیه وثیقه برای اخذ تسهیلات بیان داشتند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول