اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

آماده شدن دستورالعمل بیمه نهاده‌های کشاورزی/الکترونیکی شدن امور بیمه محصولات کشاورزی

خبرگزاری فارس: نایب رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی از آماده شدن دستورالعمل بیمه نهاده‌های کشاورزی خبر داد و گفت: شرکت‌های بیمه آسیا، البرز و ایران مجری این کار خواهند بود.

آماده شدن دستورالعمل بیمه نهاده‌های کشاورزی/الکترونیکی شدن امور بیمه محصولات کشاورزی
به گزارش خبرگزاری فارس از ملکان، علی مکاری صبح امروز در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان ملکان از الکترونیکی شدن امور مربوط به بیمه محصولات کشاورزی از سال زراعی گذشته خبر داد.
وی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته صندوق توسعه کشاورزی استان مقام نخست کشوری را به لحاظ راه‌اندازی سامانه بیمه کشاورزی به خود اختصاص داده بود به فعالیت گسترده این صندوق در شهرستان ملکان اشاره کرد و گفت: از 22 شرکت خدمات بیمه‌ای استان دو شرکت در ملکان فعالیت دارد.
مکاری با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 20 نفر در شرکت‌های خدمات بیمه در ملکان مشغول کار هستند، تصریح کرد: بر اساس توافقات به عمل آمده در مواقع اوج مراجعه، شرکت‌های مشاوره‌ای کشاورزی استان به کمک شرکت‌های کارگزار بیمه خواهند شتافت.
وی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته در زمان اوج ترافیک 250تن از کارشناسان شرکت‌های مشاوره در شرکت‌های بیمه به کار گرفته شدند، ادامه داد: تلاش ما بر این است که حتی یک نفر نیز نباید از انجام امور بیمه محصولات خود محروم بماند و در این راستا کارشناسان بیمه  حتی در دورترین نقاط استان را ملزم کرده‌ایم در صورت ضرورت حتی در ساعات نصف شب نیز در پای سیستم‌های رایانه‌ای حاضر بوده و به ارائه خدمات الکترونیکی بیمه ادامه دهند.

خسارت 100 میلیارد ریالی تگرگ و سرما به باغات انگور ملکان
نایب رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی از خسارت 100 میلیارد ریالی تگرگ و سرما به باغات انگور ملکان خبر داد و گفت: البته این میزان خسارت را ما طی بازدیدی که از باغات این منطقه داشتیم تخمین زده‌ایم.
وی بیان کرد:‌کار ارزیابی خسارات توسط کارشناسان صندوق انجام شده و همه آنها را ملزم کرده‌ایم قطعه به قطعه به همه باغات سر زده و به طور دقیق خسارات وارده را ثبت و نمونه‌برداری کنند.
مکاری، همچنین از آماده شدن دستورالعمل بیمه نهاده‌های کشاورزی خبر داد و گفت: شرکت‌های بیمه آسیا، البرز و ایران مجری این کار خواهند بود.
سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ملکان  نیز در این نشست خواستار بیمه شدن موهای انگور در شهرستان ملکان به همراه محصول انگور شد. 
صبوری گفت: همه ساله محصول انگور ملکان بیمه می‌شود اما، موها بیمه نمی‌شود، این در حالی است که با یک سرمازدگی درخت‌های مو تا چهار سال قدرت میوه‌دهی خود را از دست می‌دهند.
وی از وارد شدن خسارت 95 درصدی به تاکداران ملکانی به علت تگرگ و سرمای سال گذشته خبر داد و ضمن درخواست از پرداخت به موقع حق بیمه‌ها گفت: سال گذشته حق بیمه کشاورزان ملکان سه ماه پس از ارزیابی‌ها پرداخت شد که این باعث مشکلاتی برای کشاورزان این منطقه شد. 
صبوری همچنین با اشاره به وجود صف‌های طولانی در شرکت‌های کارگزار بیمه در ملکان خواستار افزایش نیروی انسانی این شرکت‌ها شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول