اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاریکاتوریست جهرمی:

هنر کاریکاتور در جامعه مهجور است

خبرگزاری فارس: یک کاریکاتوریست جهرمی گفت: هنر کاریکاتور در جامعه مهجور واقع شده است.

هنر کاریکاتور در جامعه مهجور است
محمدحسین اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: زیبایی هنر کاریکاتور در این است که در مورد واقعیت‌ها با انسان حرف می‌زند و مخاطب خود را مورد تاثیر قرار می‌دهد.
وی با بیان جذابیت‌های هنر کاریکاتور افزود: به قطع چنین هنری در بین دیگر هنرها از ویژگی‌های خوبی برخوردار بوده و با کاریکاتور می‌شود یک موضوع را از ابعاد مختلف و ایده‌های فراوان با انواع خلاقیت‌ها و بدون محدودیت به تصویر کشید.
منتخب جشنواره بین‌المللی پاندای طلایی چین، ارتباط با انواع فرهنگ‌ها و ملیت‌ها را از دیگر محاسن و ویژگی‌های هنر کاریکاتور دانست و ابراز داشت: این هنر وسیله مناسبی برای اشاعه فرهنگ و ارتباط ملت‌ها بوده و مفاهیم زیبایی که درک و توصیف آن با الفاظ امکان‌پذیر نیست را به کمک این رشته در معرض دید قرار می‌دهد.
اکبری با بیان اینکه موفقیت هنرمندان کاریکاتوریست ایرانی برای من بسیار شادی‌آور است خاطرنشان کرد: افتخارات هنرمندان ایرانی در داخل و خارج کشور باعث سرافرازی مردم و جامعه بوده و مسئولان باید به عنوان مشوقان اصلی هنرمندان یاری‌گر آن‌ها در زمینه‌های مختلف باشند.
این هنرمند جهرمی با بیان اینکه هیچ هنری به اندازه کاریکاتور نمی‌تواند ریزبین و نکته‌بین باشد تصریح کرد: کاریکاتور از جمله هنرهایی است که می‌تواند به بیننده علاوه بر طنز، پیام‌های عمیقی را منتقل کند.
وی با بیان اینکه هنر کاریکاتور در جامعه مهجور واقع شده است بیان کرد: کاریکاتور از ابزارهایی است که موجب افزایش مخاطبان رسانه‌های مکتوب در کشور می‌شود و مسئولان باید با ایجاد روحیه نقدپذیری زمینه بروز و ظهور این هنر را در جامعه فراهم کنند.
به گزارش فارس، در برخی از روزنامه‌های این استان، کاریکاتور به عنوان ابزاری برای توهین و کوبیدن پاک‌ترین افراد ارزشی درآمده است که بنا به سفارش گروه‌های انحرافی این سوء استفاده صورت می‌گیرد.
امید آن می‌رود که با تحول در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و با ورود مدیرکل جدید، نظارت و دقت نظر بیشتری نسبت به این مهم صورت گیرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول