اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد:

معرفی بیمارستان صحرایی امام حسین به عنوان محل پژوهش‌های طب‌رزمی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از تعیین بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) خرمشهر که از یادگارهای دوران هشت سال دفاع مقدس است به عنوان محل طب و پژوهش‌های طب‌رزمی خبر داد.

معرفی بیمارستان صحرایی امام حسین به عنوان محل پژوهش‌های طب‌رزمی
به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همایش دو روزه معاونان تحقیقات و فناوری و مدیران پژوهشی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) خرمشهر از ظهر امروز آغاز به کار کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور در آیین افتتاحیه این همایش در سخنانی اظهارداشت: خوزستان نماد ایثار مقاومت و جان‌فشانی در دوران جنگ تحمیلی است به‌طوری ‌که دو سوم از مناطق درگیر جنگ در استان خوزستان واقع بوده است.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین تلفات انسانی در این جنگ در خوزستان بوده به‌طوری که بالغ بر 75 درصد از رزمندگان اسلام در این استان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
وی افزود: همچنین حدود 25 درصد از شهدا در منطقه شلمچه به شهادت رسیده و انتخاب این محل برای برگزاری همایش معاونان تحقیقات و فن‌آوری و مدیران پژوهشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حفظ مهمترین دستاورد انقلاب که همان دفاع مقدس است، بود. این محل گنجینه بزرگی از تجارب، ایثارگری‌ها و خوبی‌ها در دفاع مقدس است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: استان خوزستان افتخار دارد که در روزهای نخست جنگ تحمیلی به تنهایی مقاومت و از کشور دفاع کرد و در همان ایام دشمن را زمین‌گیر کرد تا نیروهای کمکی برسند.
محمدحسین سرمست در ادامه خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی بیمارستان‌های استان خوزستان پذیرای بیش از 900 مجروح بودند.
وی تصریح کرد: مکانی که امروز آیین افتتاحیه این همایش  در آن برگزار شده یکی از مکان‌های مهم درمانی جبهه‌های حق علیه باطل بوده است.
وی افزود: نخستین همایش علمی، سال گذشته در بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) برگزار شد و در چند همایش گذشته این مکان ارزشمند میزبان معاونان آموزشی، مسئولان اورژانس کشور و کاروان‌های راهیان‌نور اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت بهداشت بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به اینکه این دانشگاه بدنبال استفاده مطلوب از ظرفیت این بیمارستان مهم و یادگار ارزشمند دوران دفاع مقدس است، گفت: به‌دنبال آن هستیم که بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) به محل طب رزمی و پژوهش‌های طب‌رزمی تبدیل شود.
در ادامه این همایش معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور نیز در سخنانی اظهار داشت: در این همایش بیش از 45 دانشگاه علوم پزشکی زیر پوشش وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی شرکت دارند.
مصطفی فقهی افزود: این نشست سالانه دوبار برگزار می‌شود و این بار به منظور پاسداشت حرمت یکی از یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس این گردهمایی در این مکان معنوی برگزار شده است.
وی هدف از برگزاری این همایش را ارزشیابی و اعمال سیاست‌گذاری وزارت بهداشت و درمان در انجام ماموریت‌هایی که در دانشگاه‌ها انجام می‌شود عنوان کرد و افزود: در این نشست درخصوص ارتقای کمی و کیفی پژوهش و تحقیقات در حوزه بهداشت و درمان بحث و تبادل نظر خواهد شد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور در پایان، ابراز امیدواری کرد این همایش نتایج خوبی را برای هماهنگی بیشتر در عرصه تحقیق و پژوهش علمی و پزشکی بدنبال داشته باشد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول