اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر بهداشت خواستار شد:

ادای سوگندنامه‌های پزشکان در بیمارستان صحرایی خرمشهر

خبرگزاری فارس: معاون تحقیقات و فن‌آوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود یک بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) که از یادگارهای ارزشمند دفاع مقدس است، سوگندنامه‌های پزشکی پزشکان کشور را باید در این مکان ادا کنیم.

ادای سوگندنامه‌های پزشکان در بیمارستان صحرایی خرمشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، مصطفی قانعی ظهر امروز در همایش معاونان تحقیقات و فن‌آوری و مدیران پژوهشی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) خرمشهر برگزار شد، اظهار داشت: با داشتن چنین مکانی باید سوگندنامه‌های پزشکی را در این مکان ادا کرد زیرا اینجا محلی است که پزشکان ما نشان دادند حاضر هستند تا در کمترین فاصله با خطر حضور پیدا کنند.
وی افزود: در روزی که در این مکان مقدس و عزیز گردهم آمدیم، موظف به انجام دو جهاد علمی و جهاد اقتصادی هستیم.
معاون تحقیقات و فن‌آوری وزارت بهداشت با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در زمینه‌های مختلف جهاد خاطرنشان کرد: در کشور باید اقتصادی را بنیان نهیم که بر پایه دانش و فن‌آوری باشد به طوری‌که نه تنها کشور ما بلکه کشورهای دیگر را نیز زیر پوشش خود داشته باشد زیرا اقتصاد همواره در مسیر علم حرکت می‌کند و از آن خارج نیست.
قانعی در ادامه به سلطه علم بر کشور اشاره کرد و گفت: امروزه سلطه اصلی در جهان سلطه علم است که هم در جنبه‌های مثبت و هم منفی به‌کار گرفته می‌شود و ممکن است که جنبه‌های منفی آن را برعلیه ما مورد استفاده قرار دهند از این رو باید به سلاح علم و دانش در این زمان مجهز شده و تا آنجا که می‌توانیم با این سلطه مقابله کنیم.
وی همچنین درخصوص نقش مهمی که ثروت این روزها در حوادث جهان ایفا می‌کند، تصریح کرد: علاوه بر علم، سلاح ثروت نیز سلاحی است که مستکبران جهان از جمله آمریکا و اسرائیل آن را به دست گرفته و با استفاده از این سلاح رهبران دنیا و افکار آنها را خریداری کرده و بازی سیاسی را به راه ‌انداخته‌است.
معاون تحقیقات و فن‌آوری وزارت بهداشت افزود: بنابراین راهی نداریم جز اینکه ما نیز ثروتمند شویم اما چگونگی دستیابی به این ثروت نیازمند یک جهاد اقتصادی است.
قانعی با بیان اینکه در هر میدان جهادی یک دشمن در مقابل ما ایستاده‌ است، اظهار داشت: دشمن ما در مسیر جهاد اقتصادی همین تحریم‌ها هستند اما ما با توسل به ایمان و اعتقاد و آیات الهی قرآن کریم و با استفاده از رهنمون‌های اهل‌بیت و ائمه اطهار(ع) به یاری خداوند در مقابل این تحریم‌ها خواهیم ایستاد و در میدان جهاد اقتصادی پیروز خواهیم شد.
وی با اشاره به شهدای گرانقدری که در دوران جنگ تحمیلی در محل بیمارستان صحرایی جان به جان‌آفرین تسلیم کرده‌اند، گفت: امروز باید در این محل مقدس با کسانی که از همین محل به سمت آسمان عروج پیدا کردند و آسمانی شدند پیمان ببندیم که تا آخرین لحظه راه آنها را در مسیر اعتلای انقلاب اسلامی ایران ادامه خواهیم داد.
معاون تحقیقات و فن‌آوری وزارت بهداشت هدف از این همایش را معرفی سامانه جدید علم و فن‌آوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد و افزود: از این پس هر اتفاقی که در زمینه‌های پژوهشی در دانشگاه‌های ما رخ می‌دهد باید در همان زمان مشاهده شده و به اطلاع همه برسد.
قانعی با بیان اینکه سامانه علم و فن‌آوری وزارت بهداشت از ماه آینده اجرایی می‌شود اضافه کرد: این سامانه در سال آینده نهادینه شده و به کار ارزشیابی دانشگاه‌ها، رتبه‌بندی لحظه‌ای مجلات به گونه‌ای که در هر لحظه قابل مشاهده باشند خواهد پرداخت.
وی با اضافه کردن این مطلب که تحقیقات و پایان‌نامه‌ها در این سامانه به صورت آنلاین قابل رویت خواهند بود، اظهار داشت: با راه‌اندازی این سامانه دیگر هیچ‌یک از اقدامات مربوط به ارزش‌یابی دانشگاه‌ها به صورت دستی انجام نخواهد گرفت و داده‌ها فقط درصورتی که آنلاین باشند مورد قبول واقع می‌شوند.
معاون تحقیقات و فن‌آوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه این اقدام در صحنه‌ جهاد اقتصادی یک نمونه بارز خواهد بود، گفت: در جشنواره رازی امسال هیچ‌ کاغذی از هیچ شرکت کننده‌ای پذیرفته نشد و این یکی از نمونه‌های استفاده از این سامانه بود.
قانعی در پایان با ذکر این مطلب که مدیریت اصلی و واقعی در جهان کار خداوند حکیم است و ما باید بتوانیم درس‌هایی از آن بگیریم، گفت: مدیریت علمی و اقتصادی اکنون به دستان توانای فعالان این عرصه داده شده و چنانچه در این عرصه به منافع کشور فکر کنیم پیروز میدان خواهیم بود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول