اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد نهبندان خبر داد:

ایجاد اشتغال برای 139 نفر در نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نهبندان از ایجاد اشتغال برای 139 نفر در این شهرستان طی سال جاری خبر داد.

ایجاد اشتغال برای 139 نفر در نهبندان
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، علی قریب جمعه‌شب در جلسه کمیته اشتغال شهرستان نهبندان اظهار داشت: 139 نفر اشتغال ایجاد شده در نهبندان طی سال جاری در قالب 93 طرح اشتغالزایی بوده که برای اجرای این طرح‌ها مبلغ 600 میلیون تومان هزینه شده است.
وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) نهبندان در سال جاری باید 150 نفر شغل ایجاد کند، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 85 درصد آن محقق شده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نهبندان با اشاره به اینکه مبلغ 214 میلیون تومان برای کار انگیزی مددجویان و غیر مددجویان در اختیار داریم، ادامه داد: این نهاد برای ایجاد اشتغال و انگیزه اشتغال برای متقاضیان به هر نفر مبلغ یک میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی نهبندان نیز در این جلسه گفت: با هزینه شدن مبلغ 600 میلیون تومان در پروژه‌های دامپروری بومی، کشتارگاه صنعتی، طرح‌های مرغ‌های تخم‌گذار و کارخانه شیر شهرستان تاکنون این طرح‌ها 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها زمینه اشتغال بسیار زیادی در نهبندان رقم می‌خورد.
محمد خیرخواه با بیان اینکه دو پروژه ساخت جایگاه دامی و گلخانه نهبندان نیاز به 700 میلیون تومان اعتبار دراز مدت دارد، گفت: با اجرای این دو طرح زمینه اشتغال برای 300 نفر فراهم می‌شود.
وی در ادامه خواستار تشکیل کارگروه تخصصی برای اشتغال در بخش کشاورزی و دامپروری شهرستان شد و اظهار داشت: در عید قربان امسال 4 هزار رأس دام بومی سبک و سنگین نهبندان به استان‌های سیستان بلوچستان، کرمان و خراسان رضوی صادر شده است.
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای نهبندان نیز از آغاز فعالیت مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران نهبندان خبر داد و افزود: در رشته‌های عکاسی دیجیتال، سرویس و نگهداری خودرو، بافت تابلو فرش و پرورش قارچ کلاس‌هایی در مرکز خواهران به طور مستمر در حال برگزاری است.
غلامرضا شفیعی با اشاره به اینکه تاکنون تعداد 70 پرونده ارسالی از اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان در رشته قالیبافی برای آنها تاییدیه و گواهی صلاحیت حرفه‌ای صادر شده است، تصریح کرد: 220 پرونده دیگر نیز برای گرفتن تاییدیه و صلاحیت حرفه‌ای به مرکز استان ارسال شده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول