اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان شرقی:

مرکز تجارت جهانی فرش و صنایع‌دستی در تبریز راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از انجام اقدامات اولیه به منظور راه‌اندازی مرکز تجارت جهانی فرش و صنایع‌دستی در تبریز خبر داد.

مرکز تجارت جهانی فرش و صنایع‌دستی در تبریز راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، تراب محمدی اظهار داشت: این مرکز توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه منطقه ولیعصر شهر تبریز مکان اصلی راه‌اندازی مرکز تجارت جهانی فرش و صنایع‌دستی است، اظهار کرد: سرمایه‌گذار این طرح مشخص شده و ساخت ساختمان مرکز نیز آغاز شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی این استان تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم به منظور راه‌اندازی مرکز تجارت جهانی فرش و صنایع‌دستی توسط بخش خصوصی با اداره کل میراث‌فرهنگی و سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی شده است.
محمدی اضافه کرد: در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین مراکز عرضه فرش دستباف شمال کشور در بازار تاریخی تبریز فعال است که فرش‌‌های اعلا و با درجه کیفی بالا در آن عرضه می‌شود.
وی افزود: مرکز تجارت جهانی فرش و صنایع‌دستی در کنار ایجاد فرصت‌های فروش و عرضه، نمایشگاهی از برترین فرش‌ها و تولیدات صنایع‌دستی استان و کشور خواهد بود.
محمدی با تاکید بر اینکه گردشگران و تجار داخلی و خارجی در فصول مختلف به استان آذربایجان شرقی سفر می‌کنند، افزود: این مرکز فرصت تهیه برترین تولیدات فرش و صنایع‌دستی را برای آن‌ها به وجود می‌آورد.
مدیرکل میراث ‌فرهنگی این استان بیان داشت: مجوزهای لازم برای راه‌اندازی مرکز تجارت جهانی فرش و صنایع‌دستی و اعطای تسهیلات به بخش خصوصی توسط اداره کل میراث‌فرهنگی استان آذربایجان شرقی صادر شده است.
محمدی اظهار داشت: سطح اشتغال این پروژه 40 درصد است که در 9 طبقه با زیربنای 80 هزار مترمربع راه‌اندازی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد:‌ طبق پیش‌بینی‌های انجام شده تا 3 سال آینده شاهد آغاز به کار مرکز تجارت جهانی فرش و صنایع‌دستی در آذربایجان شرقی خواهیم بود.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول