اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نیشابور در مجلس:

پایگاه انتقال خون نیشابور نیازمند سردخانه است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: پایگاه انتقال خون نیشابور نیازمند سردخانه برای نگهداری خون و اتوبوس سیار خون‌گیری است.

پایگاه انتقال خون نیشابور نیازمند سردخانه است
به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، حجت‌الاسلام سید علی حسینی شامگاه شنبه در جلسه دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مسئولان نظام سلامت نیشابور در تالار شهید عابد فرمانداری نیشابور، اظهار داشت: ظرفیت خون‌گیری پایگاه انتقال خون نیشابور در ماه فقط یک هزار واحد خون است.
وی اظهار داشت: این در حالی است که مراجعه به این پایگاه ماهانه 2 هزار واحد خون است که پایگاه انتقال خون نیشابور جواب‌گوی محبت مردم نیست. 
حسینی با اشاره به اینکه مقداری از خون مورد نیاز مشهد از نیشابور تأمین می‌شود، خواستار رفع این کمبود شد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهر نیشابور با جمعیت 237 هزار نفر فقط یک پایگاه اورژانس دارد که اصلا کافی نیست، اضافه کرد: جمعیت شهرستان نیشابور به پنج پایگاه اورژانس دیگر نیازمند است و در حوزه آمبولانس نیز بسیار کمبود داریم.
حسینی اظهار داشت: پایگاه اورژانس گلبو آخرین دستور وزیر بهداشت بوده است که امیدواریم این پایگاه‌ها گسترش داده شود.
وی خواستار موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تقاضای شش رشته پیشنهادی دانشکده علوم پزشکی نیشابور و اختصاص بودجه برای ایجاد پردیس این دانشکده و ساخت بیمارستان سوم دولتی نیشابور شد.
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس با اشاره به وجود 70 پزشک متخصص در نیشابور، افزود: این شهرستان از لحاظ جغرافیایی در منطقه حساسی است که باید توجه ویژه‌ای به آن در حوزه بهداشت و درمان شود.
نماینده مردم شهرستان‌های نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه نارسایی‌های عمده‌ای در خدمات پزشکی نیشابور وجود دارد، خاطرنشان کرد: فقر آموزشی و خدمات پزشکی و بهداشتی را در دو سال قبل در نیشابور شاهد بودیم که با انجام ارتقا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کار بزرگی در نیشابور انجام داد.
حسینی افزود: سنگ‌بنای اساسی این تشکیلات در نیشابور نهاده شده است و آینده روشنی برای جامعه پزشکی نیشابور شاهد هستیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول