اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی:

سهم حوزه هنری از اعتبارات فرهنگی خراسان جنوبی 17 طرح است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: امسال از محل اعتبارات فرهنگی سفر 17 طرح حوزه هنری در شورای برنامه‌ریزی به تصویب رسیده است.

سهم حوزه هنری از اعتبارات فرهنگی خراسان جنوبی 17 طرح است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی حبیبی ظهر امروز در جمع مسئولان خراسان جنوبی اظهار داشت: به میزان اختصاص ابلاغ شده از طرف معاونت برنامه‌ریزی طرح‌های مذکور در دستور اجرا قرار می‌گیرد.
وی کل اعتبار مصوب طرح‌های حوزه را 988 هزار ریال اعلام کرد و گفت: این مبلغ معادل 5.4 درصد کل اعتبارات فرهنگی استان است.
مدیرحوزه هنری خراسان جنوبی ابراز امیدواری کرد: با توجه به پیگیری‌های مسئولان استان و پیش‌بینی‌های صورت گرفته حداقل 50 درصد این اعتبارات محقق شود.
حبیبی با اعلام برخی از عناوین طرح‌های مصوب حوزه هنری در شورای برنامه‌ریزی استان گفت: این طرح‌ها ابتدا در مجموعه معاونت سیاسی استانداری بررسی و پس از اولویت‌بندی و تعامل با کارشناسان معاونت برنامه‌ریزی در شورا مطرح و تصویب شد.
وی با اشاره به عناوین برخی از این طرح‌ها همچون تهیه و چاپ دانشنامه فرهنگ و تمدن خراسان جنوبی، سوگواره ملی 72 راوی آسمان، جشنواره ملی جایزه ادبی ابن حسام، تولید مستندهای تاریخی، فرهنگی و دفاع مقدس، حمایت از تولیدات فاخر هنرمندان استان در بخش‌های مختلف، حمایت از انتشار کتب دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و تولید انیمیشن گفت: موافقت‌نامه اعتبارات فرهنگی مربوط به حوزه هنری امضا شده و امید است اختصاص اعتبارات مربوطه نیز به زودی ابلاغ شود.
مدیرحوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اعتبارات مذکور در سال جاری بر اساس مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقسیم شده است، گفت: اعتبارات هزینه‌ای تمام دستگاه‌های فرهنگی در فصل پنج موافقت‌نامه منظور شده که خود امکان مدیریت مناسب این اعتبارات را بر اساس طرح‌های مصوب فراهم می‌کند.
حبیبی با اشاره به دغدغه‌های حوزه هنری در توجه هرچه بیشتر به تولید آثار ماندگار که عموم مردم بتوانند از آن استفاده کنند، گفت: هم‌اکنون مقدمات اجرای سه طرح از طرح‌های مصوب فرهنگی شامل دانشنامه، سوگواره 72 راوی و جشنواره سراسری جایزه ادبی ابن حسام فراهم شده و تا پایان سال خروجی‌های مناسبی از آن را شاهد خواهیم بود.
وی با اشاره به دغدغه‌های موجود در مورد اعتبارات فرهنگی از همه دست‌اندرکاران و مسئولان خواست تا در راستای اطلاع‌رسانی صحیح به عموم مردم و گروه‌های مرجع و انتشار واقعی اطلاعات مربوط به این پروژه‌ها همت گمارند.
مدیرحوزه هنری خراسان جنوبی با مثبت ارزیابی کردن تلاش‌های مجموعه‌های ستادی استان شامل معاونت‌های سیاسی اجتماعی و برنامه‌ریزی استانداری در پیگیری اجرای این مصوبات و جذب اعتبارات لازم روند تصویب و ابلاغ طرح‌های فرهنگی حوزه هنری را کارشناسی شده دانست.
حبیبی گفت: ما جزو پنج استانی هستیم که تاکنون نسبت به مبادله موافقت‌نامه اقدام کرده و امید است اختصاص مالی پروژه‌های فرهنگی استان صد درصد ابلاغ شود.
وی با توجه به دغدغه‌های دولت در توجه به فرهنگ، خواستار همکاری همه نهادهای دلسوز و علاقمند به احیای فرهنگ ناب اسلامی در میان اقشار مختلف شد.
مدیرحوزه هنری خراسان جنوبی ابراز امیدواری کرد: با هزینه‌کرد صحیح و منطقی اعتبارات ارتقای شاخص‌های فرهنگی زمینه‌های تحول در فرهنگ و هنر استان را بیش از پیش شاهد باشیم.
حبیبی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در باب مظلومیت فرهنگ و توجه مسئولان به این نکته که پول زیاد نمی‌تواند فرهنگ‌سازی کند، خاطر نشان کرد: خوب است دستگاه‌های نظارتی با واقع‌بینی کاستی‌های موجود در استان و تهیه شیوه ارزیابی مناسب با فعالیت‌های فرهنگی و زمینه‌سازی نظارت پویا و مستمر خروجی طرح‌های فرهنگی را نیز مورد بررسی قرار داده و با توجه به نوپا بودن این اعتبارات یا همکاری خود دستگاه‌های فرهنگی زمینه تهیه یک سند جامع ارزیابی بومی برای فعالیت‌های فرهنگی را پایه‌گذاری کنند.
وی یادآور شد: 18 درصد اعتبارات فرهنگی استان به فرهنگ و ارشاد اسلامی، 9.6 درصد به سازمان تبلیغات، 10 درصد به ورزش و جوانان و 20 درصد به حوزه‌های علمیه اختصاص یافته است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول