اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت حوزه هنری کشور انجام شد؛

برگزاری کارگاه آموزشی تعزیه در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به همکاری‌های صورت گرفته از طرف معاونت پژوهش و آموزش حوزه هنری کشور گفت: کارگاه آموزشی تعزیه در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی تعزیه در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد
رضا پارسیان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به نقش تعزیه در بازشناسایی ابعاد و زوایای واقعه عاشورا اظهار داشت: تعزیه‌خوانی یک هنر ایرانی است که در سطح جهان با سبک ایرانی شناخته شده و می‌توان از طریق آن حقایق کربلا و روز عاشورا را برای مردم به تصویر کشید.
وی از برگزاری نخستین کارگاه آموزشی تعزیه به همت معاونت پژوهش و آموزش حوزه هنری کشور در یاسوج خبر داد و افزود: این کارگاه با حضور 50 نفر از هنرمندان تعزیه از سراسر این استان با هدف ارتقا سطح دانش هنر تعزیه برگزار شد.
وی جایگاه تعزیه را در استان کهگیلویه و بویراحمد نامطلوب دانست و تصریح کرد: به رغم آنکه هنر تعزیه در برخی مناطق استان از سابقه طولانی برخوردار است اما تعزیه در این استان هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است.
پارسیان‌نژاد با بیان اینکه هم اکنون 10 گروه تعزیه در استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول به فعالیت هستند، افزود: فعالیت این گروه‌ها به صورت فصلی بوده و با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای بی‌نظیر برای گسترش و ترویج هنر تعزیه باید تعزیه‌هایی به مناسبت‌های مختلف تولید و اجرا شود.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فلسفه شکل‌گیری قیام عاشورا تغییر اخلاق، رفتار و کردار جامعه و زنده کردن ارزش‌های اسلامی بوده‌، بیان کرد: الگوبرداری از قیام عاشورا به دلیل اینکه حقیقتی زنده و سرنوشت‌ساز در جامعه است، ضمن اینکه همواره و همیشه زنده خواهد ماند، منجر به تغییر و تحول در جامعه اسلامی می‌شود که تعزیه به خوبی می‌تواند بازتاب این حقایق برای نسل امروز باشد.
پارسیان‌نژاد گفت: برخی مناطق استان از جمله لنده، سوق و سی‌سخت به دلیل همجواری با استان‌های خوزستان و اصفهان از دیرباز در امر تعزیه‌خوانی تجاربی داشته‌اند.
وی با تاکید بر نیاز به توجه بیشتر مسئولان به هنر تعزیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هنرمندان این استان با داشتن قابلیت‌های هنری می‌توانند در زمینه هنر تعزیه هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول