اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فنی‌و‌حرفه‌ای زرند:

مهارت‌آموزان فنی‌و‌حرفه‌ای زرند جذب بازار کار شدند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای زرند گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته اکثر افرادی که آموزش‌های لازم فنی‌وحرفه‌ای را برای کسب مهارت‌های لازم دیده‌اند، جذب بازار کار شده‌اند.

مهارت‌آموزان فنی‌و‌حرفه‌ای زرند جذب بازار کار شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، مهرداد مداحی‌نژاد عصر امروز در مراسم راه‌اندازی کارگاه آموزش پی‌ال‌سی مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای زرند اظهار داشت:  برای راه‌اندازی این کارگاه 200 میلیون ریال از محل اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان هزینه شده است.
وی افزود: این کارگاه در فضایی به مساحت 100 متر مربع تجهیز شده و در هر دوره آموزشی دو ماهه ظرفیت 15 آموزش‌یار را دارد و از این پس هنرجویان این رشته دیگر نیاز به آموزش در مرکز استان را ندارند.
مداحی‌نژاد راه‌اندازی این رشته را از  نیازهای ضروری بخش صنعت این شهرستان دانست و بیان داشت: مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای شهرستان زرند از سال گذشته در راستای سیاست‌ها و استراتژی جدید سازمان برنامه آموزشی خود را هماهنگ و مطابق نیازسنجی آموزشی کارخانه‌های صنعتی در شهرستان دنبال می‌کند.
وی گفت: در این راستا در مرداد ماه سال جاری با پیگیری‌های انجام شده، استارت کارگاه آموزشی جوشکاری برای تربیت نیروی ماهر در این شغل که مورد نیاز واحدهای صنعتی متعدد به ویژه کارخانه واگن‌سازی است، زده شد.
رئیس مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای زرند بیان داشت: تجهیزات کارگاه آموزشی  جوشکاری صنعتی نیز با اعتباری بالغ بر 180 میلیون ریال از محل اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تجهیز شد و ظرفیت جذب 20 هنرجو در هر دوره چهار ماهه را دارا است.
مداحی‌نژاد افزود: امیدواریم این کارگاه بتواند اشتغالزایی مناسبی را برای تامین نیروی انسانی ماهر در بخش صنایع و اصناف ایجاد کند.
وی عامل پیشرفت و موفقیت مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای برای آموزش و ایجاد شغل برای جوانان بیکار را منوط به هماهنگی و اعلام نیاز کارخانه‌های صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی با این مجموعه آموزشی دانست.
رئیس مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای زرند با تشکر از فرماندار شهرستان به دلیل برخورد قاطع با جذب نیروی انسانی غیر بومی در کارخانه‌های صنعتی عنوان کرد: اگر واحدهای صنعتی نیازهای خود را از قبل به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی اعلام کنند و به جذب افراد متخصص و آموزش دیده اهمیت بدهند بدون شک این تعامل هم موجب افزایش کارایی و بهره‌وری بالای آن بخش شده و از طرفی افزایش انگیزه در جوانان به سمت کسب مهارت و ایجاد فرهنگ کار در مشاغل صنعتی و کارگری در شهرستان را به دنبال دارد.
مداحی‌نژاد افزود: در حال حاضر حدود 400 آموزش‌یار در رشته‌های مختلف آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در دو مرکز شهرستان آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.   
وی گفت: علاوه بر این آموزش‌ها در بخش‌های سیار شهری، آموزش در زندان، آموزش در پادگان، آموزش در صنایع نیز فعال بوده و 25 آموزشگاه آزاد زیر نظر این مرکز مشغول آموزش جوانان علاقه‌مند به رشته‌های فنی و خدماتی هستند.
رئیس مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای زرند از تمام فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، دیپلم و جوانانی که ترک تحصیل کرده و در حال حاضر بیکار هستند، دعوت کرد برای بالابردن سطح علمی خود از این آموزش‌های رایگان استفاده کنند.
مداحی‌نژاد با اشاره به رشته‌های آموزشی فنی‌وحرفه‌ای زرند اظهار داشت: این مرکز در زمینه آموزش 34 رشته مختلف فعالیت می‌کند.
وی تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته اکثر افرادی که آموزش‌های لازم فنی‌وحرفه‌ای را برای کسب مهارت‌های لازم دیده‌اند، جذب بازار کار شده‌اند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول