اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری زنجان:

تشویق و ترغیب فناوران از اهداف هفته پژوهش است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری زنجان گفت: تشویق و ترغیب فناوران و تبیین پژوهش برای افکار عمومی از اهداف هفته پژوهش است.

تشویق و ترغیب فناوران از اهداف هفته پژوهش است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت محمدپور عصر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران استان زنجان، اظهار داشت: مراسم تجلیل از پژوهشگران استان زنجان با مسئولیت معاونت وزارت علوم و تحقیقات در همه استان‌ها برگزار می‌شود. 
وی با بیان اینکه این مراسم با محوریت دانشگاه زنجان برگزار شده است، افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از پژوهشگران نمونه استان در این مراسم تجلیل می‌شود. 
مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری زنجان ادامه داد: ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری، ارتقای جایگاه پژوهش و فناوری از اهداف برگزاری این مراسم است. 
محمدپور تشویق و ترغیب فناوران و تبیین پژوهش برای افکار عمومی را از دیگر اهداف هفته پژوهش عنوان کرد و افزود: شناسایی و معرفی یافته‌های پژوهشی، بسترسازی مناسب برای امر پژوهش و تبدیل یافته‌های پژوهشی به برنامه‌های کاربردی از دیگر اهداف هفته پژوهش محسوب می‌شود. 
وی با بیان اینکه تمام وقت بودن پژوهشگران در ادارات، دارای بیشترین مقالات علمی، دارای کتاب و ترجمه و گواهی ثبت اختراع تجاری‌سازی شده از شرایط انتخاب پژوهشگران نمونه است. 
مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری زنجان خاطرنشان کرد: در سال جاری انتخاب پژوهشگران به استان‌ها واگذار شده است. 
وی با بیان اینکه در سال گذشته از 60 پژوهشگر برتر در استان تجلیل شد، افزود: در سال جاری و همزمان با هفته پژوهش از 69 پژوهشگر برتر استان تقدیر شد. 
محمدپور با اشاره به اینکه از سه برگزیده جشنواره علم تا عمل نیز در این مراسم تجلیل شد، افزود: استان در این زمینه برنامه‌ریزی‌های مطلوبی دارد. 
وی بیان داشت: ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری، شناسایی و عرضه یافته‌های پژوهشی و فناوری، بسترسازی برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و فناوری‌های توسعه یافته از اهداف اجرای برنامه‌های بزرگداشت این هفته محسوب می‌شود. 
مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری زنجان ادامه داد: پژوهش، نردبان ترقی جامعه برای ارتقا به قله‌های تعالی علمی و اتصال به کشورهای پیشرفته صنعتی و فرا صنعتی است. 
وی بر لزوم هدف‌گذاری درخصوص پروژه‌های نیاز محور تاکید کرد و بیان داشت: پژوهش‌ها در حال حاضر به سوی پروژه‌های کلان و نیاز محور حرکت می‌کند. 
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول