اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پایگاه انتقال خون فردوس خبر داد:

اختصاص 60 میلیون تومان به پایگاه انتقال خون فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس پایگاه انتقال خون فردوس از اختصاص مبلغ 60 میلیون تومان به پروژه احداث ساختمان پایگاه انتقال خون این شهرستان خبر داد.

اختصاص 60 میلیون تومان به پایگاه انتقال خون فردوس
سیدمحمود میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: پایگاه انتقال خون شهرستان فردوس دارای 186 عضو مستمر است که در طول سال سه تا چهار مرتبه خون اهدا می‌کنند.
وی بر ضرورت ایجاد پایگاه انتقال خون در شهرستان فردوس تاکید کرد و گفت: روزانه 40 دستگاه اتوبوس و تعداد زیادی ترانزیت از محورهای مواصلاتی فردوس تردد می‌کنند که این مسئله لزوم ایجاد پایگاه انتقال خون در شهرستان فردوس را دو چندان می‌کند.
میرزایی پیشرفت فیزیکی پروژه احداث پایگاه انتقال خون فردوس را 40 درصد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی احداث این پایگاه در دو طبقه و 600 متر زیربنا در حال اجرا است.
رئیس پایگاه انتقال خون فردوس اعتبار پیش‌بینی شده برای اتمام این پروژه را 250 میلیون تومان عنوان و تصریح کرد: تاکنون بیش از 110 میلیون تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده است.
وی با اشاره به مساعدت مردم نیکوکار شهرستان فردوس یادآور شد: برای اجرای این پروژه مبلغ 90 میلیون تومان نیز از محل کمک‌های مردمی هزینه شده است.
میرزایی گفت: در صورت تامین اعتبار طبقه اول ساختمان پایگاه انتقال خون تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
رئیس پایگاه انتقال خون فردوس افزود: در سال جاری مبلغ 100 میلیون تومان برای اجرای پروژه احداث پایگاه انتقال خون فردوس در نظر گرفته شد که طی چند روز اخیر مبلغ 60 میلیون تومان آن اختصاص یافت.
وی گفت: در حال حاضر خون جمع‌آوری شده در سطح شهرستان برای فرآوری به مرکز استان فرستاده می‌شود که بیش از دو ساعت طول می‌کشد تا خون به مرکز استان رسیده و فرآوری شود.
میرزایی تصریح کرد: با توجه به کوتاه بودن عمر گلبول‌های سفید باید خون هرچه سریع‌تر فرآوری و مورد استفاده قرار گیرد که این مشکل با احداث پایگاه انتقال خون و تجهیز دستگاه‌های مورد نیاز مرتفع می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول