اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان؛

نشست تخصصی عرفان‌های نوظهور در بندرعباس برگزار شد

خبرگزاری فارس: سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان اقدام به برگزاری نشست تخصصی عرفان‌های نوظهور با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و روحانیون مستقر و هجرت کرد.

نشست تخصصی عرفان‌های نوظهور در بندرعباس برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام علی اکبر دریاکناری از اساتید حوزه و دانشگاه در نشست تخصصی عرفان‌های نوظهور ضمن بیان تعریفی از دین و فرقه، اظهار داشت: دین به مجموعه‌‌ای جهان بینی، قوانین اوامر و نواهی که مدعی تضمین سعادت دنیا و آخرت انسان است تلقی می‌شود، فرقه نیز در لغت به مجموعه‌ای انسانی که تحت لوای یک فکر، اندیشه، مکتب و یا شخص گرد هم با یک هدف جمع شود و بیانگر این است که فرقه ناظر بر گروه است.
این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: اعتقادات انسانی مشترک، داشتن رهبر و هدف مشترک را سه شاخص مهم در یک فرقه عنوان کرد.
وی ضمن بیان مباحثی پیرامون تصوف و وهابیت، اظهار داشت: این دو فرقه از فرقه‌هایی است که از دیرباز بعد از دین اسلام پدید آمده‌اند.
دریاکناری در ادامه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید "هر کس غیر از دین اسلام، دینی را بپذیرد هرگز از او پذیرفته نمی‌شود و او از زیانکاران است".
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: خداوند در آیه یاد شده، عاقبت کسانی که غیر از اسلام دین دیگری را بر می‌گزیند روشن می‌کند چرا که خسارت جبران ناپذیری را بر پیکر اسلام وارد می‌کنند.
دریاکناری اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این باره فرموده‌اند "هر کس در راه روشنگری فکر مردم تلاش کند، از یک انحرافی جلوگیری کند چون در مقابله با دشمن است جهاد است.
یادآور می‌شود در این نشست جمع قابل توجهای از روحانیون و علاقه‌مندان حضور داشتند.
در پایان این نشست که به صورت سئوال و جواب دنبال شد تعدادی از روحانیون و حضار نیز در زمینه محور نشست سخنرانی کردند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول