اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بانک توسعه صادرات خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی توانایی جذب اعتبار و نقدینگی را ندارد

خبرگزاری فارس: سرپرست بانک توسعه صادرات خراسان جنوبی گفت: دولت منابع مالی را در اختیار قرار می‌دهد اما استان توانایی جذب اعتبار و نقدینگی را ندارد.

خراسان جنوبی توانایی جذب اعتبار و نقدینگی را ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان جنوبی، علی منوچهری اظهار داشت: این بانک یک نهاد مالی تخصصی است که در کنار صندوق ضمانت صادرات با اهداف غیر تجاری تأسیس شده و عمده منابع خود را از دولت تأمین می‌کند.
وی افزود: اکثر تجار سنتی هستند و دفاتر ندارند که در این صورت نمی‌توان گفت مشکل صادرات با نقدینگی حل می‌شود. 
سرپرست بانک توسعه صادرات خراسان جنوبی ادامه داد: دولت منابع مالی را در اختیار قرار می‌دهد اما استان توانایی جذب اعتبار و نقدینگی را ندارد.
منوچهری تصریح کرد: با تعدادی از صادرکنندگان که مشکل مالیاتی ندارند می‌توانیم همکاری داشته باشیم.
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی نیز دراین جلسه گفت: در امر صادرات شناسایی بازار سلیقه، مشاوره در تولید و تأمین نقدینگی حائز اهمیت است.
حمید انوری‌مقدم تصریح کرد: اگر الزام قانونی در اجرای تصمیمات این کمیته به همراه تأمین نقدینگی وجود داشته باشد می تواند تأثیرگذار باشد.
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ادامه داد: صنایع دستی دارای مزیت‌های فراوانی است که می‌توان از آن در توسعه صادرات استفاده کرد.
معاون گمرکات خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: بخش خصوصی و دولتی در این استان همگرایی مطلوبی در بخش اقتصادی دارند.
علی محمدی با اشاره به کاهش صادرات استان، تصریح کرد: آمار نشان از کاهش صادرات دارند در حالی که قیمت واحد کالای صادراتی نزول یافته و کالاهای با تکنولوژی بالاتر صادر نمی‌شود.
وی ادامه داد: تجار در زمینه بازاریابی و تشخیص بازار هدف بسیار ضعیف هستند که آموزش در این زمینه بسیار ضروری است.
معاون گمرکات خراسان جنوبی تأکید کرد: مشکلات زیرساختی فراوانی در مرزها وجود دارد که باید جدی گرفته شود و در کمیته به آن پرداخته شود.
محمدی بالا بودن قیمت تمام شده کالا در استان، عدم توجه به در اختیار گرفتن بازار در بلند مدت، عدم سازماندهی در مسائل اقتصادی استان، دخالت بخش سیاسی و امنیتی استان در بخش اقتصاد و نبود اراده جمعی برای برطرف کردن مشکلات تجار را از مهم‌ترین مشکلات در حوزه اقتصاد استان برشمرد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول