اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جهاد کشاورزی کوهرنگ تأکید کرد:

کاهش ضایعات کشاورزی در گروی ارتقای صنعت بسته‌بندی

خبرگزاری فارس: سرپرست جهاد کشاورزی کوهرنگ گفت: رونق صنعت بسته‌بندی علاوه بر کاهش ضایعات و ایجاد اشتغال، می‌تواند با فراهم کردن زمینه‌های صادراتی، ارزش افزوده بیشتری را برای کشور به ارمغان آورد.

کاهش ضایعات کشاورزی در گروی ارتقای صنعت بسته‌بندی
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، دهقان شهرانی ظهر امروز در کلاس آموزشی کاهش ضایعات محصولات کشاورزی در این شهرستان، اظهار داشت: آشنایی کشاورزان با روش‌ها و فنون جدید بخش صنایع تبدیلی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.
وی افزود: وجود ظرفیت‌های بدون استفاده بسیار در بخش‌های کشاورزی و صنعت موضوعی است که با وجود اقدامات و برنامه‌های ارائه شده هنوز راهکار مؤثری برای استفاده از این توانمند‌های اجرایی نشده است.
شهرانی با بیان اینکه توجه به این ظرفیت‌ها‌ می‌تواند زمینه ساز تأمین نیاز کشور به بسیاری از کالاهای اساسی، شود، گفت: ایجاد ارزش افزوده بیشتر و رونق صادرات از جمله مزایای توجه به این ظرفیت است.
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کوهرنگ خاطرنشان کرد: تحقق این امر نیازمند شکل‌گیری برخی زیر‌‌ ساخت‌ها در تولید و فرآوری محصولات کشاورزی و تحول اساسی در بخش صنایع غذایی است.
وی با بیان اینکه ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی از جمله محورهای اساسی برای رونق این بخش است، گفت: نبود صنایع تبدیلی، تکمیلی و بسته بندی مناسب در کنار مراکز تولید موجب شده است تا امکان بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های خدادادی در این بخش فراهم نبوده و بسیاری از تولید‌کنندگان از انگیزه کافی برای ادامه تولید و عرضه برخی محصولات کشاورزی برخوردار نباشند.
شهرانی تصریح کرد: نگاهی گذرا به مراکز تولید محصولات کشاورزی در سراسر کشور نشان می‌دهد که نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در کنار مشکلات موجود در زمینه حمل‌ و نقل و تنظیم بازار تولیدات این بخش موجب شده است تا بخش تولید و مصرف با زیان مواجه شوند.
وی عدم بسته‌بندی مطلوب محصولات را از دیگر چالش‎های فراروی بخش کشاورزی برشمرد و گفت: به‌دلیل نبود بسته‌بندی مناسب، مصرف‌کننده نیز با خرید بیش از حد محصولات کشاورزی و استفاده نکردن به‌موقع، در ایجاد ضایعات نقش دارد در واقع کافی نبودن وسایل نگهداری خانگی و ناهماهنگی مصرف واقعی در خانواده از عوامل مؤثر در افزایش ضایعات بخش کشاورزی است.
شهرانی خاطرنشان کرد: این در حالیست که توجه به رونق صنعت بسته‌بندی علاوه بر کاهش ضایعات و ایجاد اشتغال، می‌تواند با فراهم کردن زمینه‌های صادراتی، ارزش افزوده بیشتری را برای کشور به ارمغان آورد.
کلاس آموزشی کاهش ضایعات محصولات کشاورزی با حضور 40 نفر از بهرهبرداران در روستای علی آباد دشت زرین برگزار شد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول