اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز کردستان:

مشترکان گاز خانگی کردستان زیرپوشش بیمه قرار دارند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: شرکت ملی گاز ایران با همکاری شرکت بیمه ایران اقدام به زیرپوشش قرار دادن تمام مشترکان گاز خانگی در سطح کشور نموده است.

مشترکان گاز خانگی کردستان زیرپوشش بیمه قرار دارند
محمدمهدی مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با اعلام اینکه طرح بیمه مشترکان گاز طبیعی مطابق تکلیف قانونی از اواخر سال 88 آغاز شده است، افزود: این طرح امسال نیز ادامه دارد و تمام مشترکان گاز طبیعی بخش خانگی در سطح شهرها و روستاهای استان کردستان زیرپوشش بیمه قرار دارند.           
وی گفت: در قالب طرح بیمه، تمام مشترکان گاز طبیعی در بخش خانگی زیرپوشش بیمه فوت، نقص عضو و خسارت‌های جانی و مالی ناشی از حوادث گاز طبیعی قرار دارند.
به گفته مدیرعامل شرکت گاز کردستان، مشترکان بیمه خانگی گاز طبیعی در روستاها با پرداخت 250 ریال و در شهرها 500 ریال برای هر دوره، زیرپوشش بیمه قرار گرفته‌اند.
مهدوی خاطرنشان کرد: مبلغ بیمه مشترکان گاز طبیعی بخش خانگی در قبوض گاز هر ماه در جدولی به همین نام درج می‌شود.
وی اظهار داشت: بر اساس قرارداد فی مابین شرکت بیمه ایران و شرکت ملی گاز، شرکت بیمه متعهد است در قبال حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی، برای فوت یا نقص عضو هر فرد در هر حادثه تا سقف 181 میلیون ریال، تأمین هزینه‌های پزشکی و درمانی تا سقف 350 میلیون ریال و خسارت‌های مالی از قبیل تخریب واحد مسکونی و مشاعات و اشخاص ثالث در هر حادثه و برای هر واحد تا سقف 250 میلیون ریال به مشترکان پرداخت کند.
مهدوی اظهار داشت: بیمه مشترکان گاز طبیعی در حال حاضر تنها در بخش خانگی اجرا می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه با اشاره به نحوه مراجعه مشترکانی که براثر مصرف گاز طبیعی دچار خسارت می‌شوند، گفت: مشترکان می‌توانند ظرف حداکثر 10 روز پس از وقوع حادثه موضوع را به اولین شعبه بیمه ایران یا شرکت گاز اطلاع دهند تا نسبت به پرداخت خسارات آنان اقدام شود.
مهدوی تصریح کرد: مشترکانی که بر اثر حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی دچار خسارت شده‌اند، برای دریافت خسارت و غرامت بابت فوت، نقص عضو، جراحات یا صدمات وارده و یا هزینه‌های پزشکی باید نظر پزشک قانونی مبنی بر تایید رویداد بر اثر گاز طبیعی را اخذ و به شرکت بیمه ارائه نمایند.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان عنوان کرد: تاییدیه سازمان آتش‌نشانی یا شرکت گاز در ارتباط با وقوع حادثه آتش‌سوزی در اثر گاز طبیعی برای دریافت خسارات مالی الزامی است.
وی در ادامه به تشریح حوادث رخ داده در سال گذشته و میزان خسارت پرداختی به مشترکان توسط بیمه ایران پرداخت و گفت: سال گذشته در مجموع یک‌میلیارد و 615 میلیون ریال به عنوان خسارت ناشی از گاز طبیعی از طریق بیمه ایران به مشترکان در سطح استان پرداخت شده است.
وی تعداد حوادث نهایی ثبت شده بر اثر گاز طبیعی در استان کردستان در سال گذشته را 30 مورد ذکر کرد.
در حال حاضر 288 هزار مشترک در 464 روستا و 22 شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.
از جمعیت یک‌میلیون و 550 هزار نفری استان کردستان اکنون 381 هزار خانوار زیرپوشش شبکه گاز طبیعی قرار دارند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول